سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد

یگان هایی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان خوزستان روز جمعه در نخستین روز از هفته پرافتخار دفاع مقدس با انجام رژه نظامی آمادگی خود را برای دفاع از كشور و آرمان های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.



یه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛در این آیین كه در بلوار قدس اهواز با حضور فرماندهان نظامی و مسوولان سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد یگان هایی از لشكر 92 زرهی خوزستان شامل توپخانه، زرهی ، پدافند هوایی و موشكی ، ترابری ، موتوری ، امدادی ، یگان هایی از سپاه ، نیروی انتظامی و بسیج در برابر جایگاه رژه رفتند.

یگان نمونه تیپ 55 هوابرد شیراز نیز با نمایش هوایی و فرود با چتر از بالگرد جلوه خاصی به این آیین داد.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب كشور در این آیین گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از آحرین فناوری روز دنیا و توكل به خدای متعال در بهترین شرایط دفاعی و رزمی قرار دارند.

سرتیپ دوم 'علی ظریفی یگانه' افزود: 32 سال پیش ارتش بعث عراق در 31 شهریور ماه 1359در شرایطی به مرزهای ایران اسلامی حمله كرد كه نیروهای مسلح آمادگی لازم را برای مقابله با تجاوز همه جانبه دشمن نداشت ولی با این وجود با بسیج امكانات اندك ولی با توكل به خداوند توانستیم در همان روزهای اول جنگ تحمیلی ، نیروهای متجاوز را متوقف و امید دشمن برای تجزیه كشور و سقوط نظام نوپای اسلامی را به یاس تبدیل كنیم.

وی گفت: در دوران هشت حماسه و ایثار ، دشمن متحمل شكست و ناكامی شد و با خواری و ذلت به مرزهای بین المللی بازگشت و صدام معدوم نیز به زباله دان تاریخ رفت.

سرتیپ دوم ظریفی یگانه با اشاره به آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح برای دفاع از كشور و دستاوردها و پیشرفت ها و خودكفایی نیروهای مسلح در ساخت انواع جنگ افزارهای روز دنیا گفت: امروز هر تهدیدی و هر تهاجمی با پاسخ كوبنده و پشیمان كننده نیروهای نظامی مقتدر ما رو به رو خواهد شد.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب كشور گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی هم اكنون در بهترین شرایط رزمی و دفاعی قرار دارند و این آمادگی دشمن و جبهه استكبار را در اهدافش ناكام خواهد گذاشت. /س
برچسب ها: رژه ، مسلح ، اهواز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.