سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی رویکردهای کینه ورزانه بی بی سی فارسی به عرصه ورزش گسترش می یابد

بی بی سی فارسی تنها به دنبال ارائه چهره ای غم آلود و منفی از ایران است. این عملکرد حتی در روزهای شادی و خوشی ایرانیان از سوی این رسانه که بودجه سالانه اش از سوی دولت انگلیس تأمین می شود مورد توجه است. این کلید واژه ای است که در عمل از بی بی سی فارسی به عنوان برون داد دیده می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، بی بی سی فارسی تنها به دنبال ارائه چهره ای غم آلود و منفی از ایران است. این عملکرد حتی در روزهای شادی و خوشی ایرانیان از سوی این رسانه که بودجه سالانه اش از سوی دولت انگلیس تأمین می شود مورد توجه است. این کلید واژه ای است که در عمل از بی بی سی فارسی  به عنوان برون داد دیده می شود.
 
در این رویکرد با ادعای بی طرفی هر اتفاق منفی چون افزایش نرخ دلار، اعدام یک جانی و حتی شکست تیم های ورزشی بارها مورد بزرگ نمایی قرار می گیرد. در این فضا مباحث سیاسی مطلوب بی بی سی فارسی چنان مورد توجه و منفی بافی قرار می گیرد که گویی ایران جهنم و جمهوری اسلامی خود شیطان و یا نگهبان این جهنم است. اما در روی دیگر سکه هر گونه موفقیت غرب به گونه ای دوپینگی بزرگ نمای می شود.
 
این نگاه کینه ورزانه حتی در عرصه ورزش و موفقیت های اخیر کاروان ورزشی ایران در المپیک و پارالمپیک مشاهده شد. جالب آنکه در مورد راهیمابی تیم والیبال ایران به لیگ جهان همین رویکرد خصمانه باز هم مورد توجه قرار گرفت.
 
 گرچه که شاید برنامه سازان و مدیران بنگاه سخن پراکنی انگلستان با بیان اینکه ما در رسانه مان به موفقیت های ورزشی ایران در این مدت توجه داشته ایم این انتقاد را نپذیرند، اما کوچک نمایی و توجه به حاشیه ها تنها خروجی این رسانه در برخورد با موفقیت های اخیر ورزشکاران ایرانی است.
 
 به طور مثال چند شب قبل و همزمان با موفقیت تاریخی تیم والیبال ایران و کاروان پارالمپیک، بی بی سی فارسی گرچه در برنامه 60 دقیقه و عناوین اصلی این برنامه به صعود تیم والیبال ایران به لیگ جهانی اشاره می کند، اما به هیچ عنوان به موفقیت کاروان پارالمپیک اشاره ای نمی کند. اعجاب آورتر آنکه در همین برنامه یک ساعته فقط در 10 دقیقه پایانی و در حد دو دقیقه به صعود تیم والیبال ایران به لیگ جهانی اشاره می شود.
منبع: ما هستیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.