سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

TV5 فرانسه:

مسلمانان در آسياي جنوبي اهانت به پيامبر (ص) را محکوم کردند

مسلمانان اندونزی امروز جمعه با برگزاری تظاهراتی گسترده انتشار کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در مجله فرانسوی را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه،  تظاهرات در مخالفت با فیلم آمریکایی موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) همچنان ادامه دارد. اسلام آباد، کراچی و پیشاور در پاکستان شاهد تظاهرات خشونت آمیز مسلمانان بود و چند سینما توسط مسلمانان خشمگین به آتش کشیده و تخریب شدند.

 مقامات پاکستانی از کشته شدن بیش از ده نفر و زخمی شدن حدود دویست تن از معترضین در این تظاهرات خبر دادند. کشورهای دیگری در جهان نیز در روز جمعه شاهد تظاهراتی از این دست بود. افغانستان، خاورمیانه، منطقه مغرب و حتی جنوب آسیا شاهد تظاهرات مسلمانان بودند. نزدیک به ده هزار نفر در بنگلادش در اعتراض به این فیلم تظاهرات کردند.

هزاران تن نیز در سریلانکا و مالزی در مخالفت با فیلم آمریکایی به خیابان ها آمدند. یکی از معترضین مالزیایی گفت: ما نمی توانیم شاهد ساخت فیلمی باشیم که به پیامبر ما اهانت کرده است. این فیلم ما را خشمگین کرده است. ما مسلمانان تهاجمی نیستیم، اسلام دین خوبی است.

تظاهرکنندگان همچنین انتشار کاریکاتور موهن به حضرت محمد (ص) در مجله فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کردند. در اندونزی مسلمانان در اعتراض به انتشار این کاریکاتور در برابر سفارت فرانسه تجمع کردند. یکی از معترضین گفت: ما از دولت آمریکا، اسراییل و فرانسه می خواهیم ضمن محکوم کردن عاملان ساخت این فیلم در آمریکا و انتشار کاریکاتور موهن در فرانسه، دست اندرکاران آن را تنبیه کنند.

نهادهای دیپلماتیک و اقتصادی کشورهای غربی و از جمله فرانسه در کشورهای اسلامی تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است. بسیاری از دولتهای کشورهای اسلامی از جمله تونس برگزاری هرگونه تظاهرات در اعتراض به فیلم و کاریکاتور (موهن) را ممنوع اعلام کرده اند.
برچسب ها: تظاهرات ، آسیا ، مالزی ، پاکستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.