سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌السلام صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:

مسلمانان هتاکان به پيامبر(ص) را از کرده خويش پيشمان مي‌کنند

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اقدام اخير در توهين به ساحت پيامبر اعظم(ص) گفت:جنايت هولناك آمريكايي‌ها در توهين به پيامبر(ص) که خشم امت اسلام برانگيخت آنان را کرده خويش پيشمان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با سفارش نمازگزاران به رعايت تقوا و سعي در پرهيز از گناه گفت: با اشاره به آیات 142 تا 150 سوره مبارکه بقره، خداوند متعال بندگانی را که علاقه دارند سالم زندگی کنند، واکسینه می‌کند و پیشاپیش مشکلی را که در مسیر دارند اطلاع می‌دهد تا مومنین در سنگر خودشان تاکتیک‌های مناسب برای دفع بیماری‌ها و مشکلاتی که عارض می‌شود احداث کنند.

وی با بيان اينکه سفاهت اشخاص از چند جهت روشن می‌شود، گفت: سفاهت بنده در مقابل مولا و جاهل در برابر عالم و نابلد در برابر بلد که می‌خواهند خودشان را صاحب نظر بداند که پيامبر عظيم‌الشأن اسلام در اين باره مي‌فرمايند: "مثل شما بندگان خدا مثل بیماران است و مثل خدا مثل طیب است." البته خدا طیب است و همه چیز از ناحیه خدا است، شفاء، درمان، سلامتی همه چیز مال خداست و خداوند حکیم است و هر حکمی در مورد بندگان مقرر کند، حکم او حکم درمانی و نجات بخش است، چرا که بر اساس مصالح بنده بوده و اگر بنده تحمل کند صاحب سر‌ّالله می‌شود.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه بسياري از حوادث و رخداد‌ها یا بعضی از احکام مثل حکم جهاد، مقاومت و صبر تلخی‌هایی دارد، گفت:  اگر بیماری با طیب خودش لجاجت کند و زیر بار نسخه طیب نرود دلیل بر سفاهت اوست، همه احکام الهی از روی حکمت و صلاح بندگان صادر شده است.

وی با بيان اينکه عده‌ای در جامعه بیمار هستند و کارشان نق زدن و طعنه‌زدن است، تصريح کرد: اين در حالي است که آدم عاقل در پي برقراري آرامش و در جامعه است.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به بندگان صالح خدا توصیه کرد: با یاد خدا خودشان را آرام کنند و خود را از عقده‌های درونی نجات دهند و خداوند را حاکم بر سرنوشت خويش بدانند.

وی تأکید کرد: رضای خدا در این نیست که جامعه ناآرام و ناراحت باشد، رضای خدا در این است که اگر کمکی می‌توانیم انجام دهیم و اگر هم کمکی از ما ساخته نیست باري نشویم بر دوش جامعه و یاس در جامعه ايجاد نکنیم که این کار، کار شیطان است.

خطيب نماز جمعه در خطبه دوم خود با اشاره به ماه ذي‌القعده گفت: مناسب است که ما نيز در اين 40 روز گناه را از خود دور کنيم تا بتوانيم در عيد قربان تذهيب نفس ما قبول شود.

وي با اشاره به اقدام اخير آمريکايي‌ها را به ساحت پيامبر اسلام(ص) را هتاکي خباثت دانست و افزود: اين امر بازتاب بيداري اسلامي که سلاح خودباوري را در ملت‌ها زنده کرد که دشمنان اسلام بر اعتراض عليه پيامبر، قرآن و دينش تا به امروز دريغ نکرده‌اند و امروز مدعيان در دفاع از حقوق بشر مرتکب جنايات هولناکي شدند که اين جنايت به ساحتي کريمي است که خداوند او را شاهد سالار انبيا قرار داده است.

حجت‌الاسلام صديقي فلسفه حرکت پيامبران  را آماده کردن راه پيامبر اسلام(ص) دانست و افزود : اگر پيامبر (ص) و کتاب معجزه جاويد وي نبود، حقانيت ديگر پيامبران نيز زير سوال مي رفت که اعتبار حضرت عيسي(ع) و حضرت موسي(ع) نيز به پيامبر ماست .

وي اضافه کرد: بسياري از انديشمندان با اين که مسلمان نيستند راه سعادت را پيروي از پيامبر مي‌دانند بنابراين اهانت به پيامبر اسلام اهانت به همه پيامبران همه خوبي هاست.

حجت الاسلام صديقي دنياي استکبار دنياي جنگل دانست و افزود: وجود آنان با رافت و مهرباني تضاد دارد و وجودشان با جنگ پيوند خورده است و اين اقدام آنان نيز ناشي از همين خصيصه آنان است.

وي اضافه كرد: جنايت هولناك هتاکي به پيامبر (ص) خشم مسلمانان بر انگيخت که باعث نابودي آنان خواهد شد و آنان را کرده خويش پيشمان خواهد کرد.

وي گفت: اينان ايران را به جرم هسته‌اي شدن مورد انتقاد قرار مي‌دهند، اما اين امور تنها بهانه‌اي است که از وحشت آنان از اسلام و جوانان مسلمان سرچشمه مي‌گيرد.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: از ملت‌ها و کشورهاي آزاده درخواست داريم که نگذارند اين خروش خاموش شود، هم‌چنين سازمان‌هاي بين‌المللي، مجامع حقوقي و سازمان کنفرانس اسلامي نيز اين اقدام را محکوم کرده و با حضور در اين صحنه هتاکان را از کرده خويش پشيمان کنند.

حجت الاسلام صديقي با اشاره قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران گفت: فلسفه وجودي مجامع بين الملي اين است که امور را در چارچوب قانون انجام دهند و زماني كه  ايران مسائل هسته‌اي خود را زير دوربين آن‌ها قرار داده است، صلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران امر واضحي است .

وي با اشاره به ممنوع بودن استفاده از سلاح هسته اي در فتواي رهبر انقلاب اسلامي گفت: ما خود را ملزم به رعايت اين فتواي رهبر خود مي‌دانيم بنابراين اين مسير را تا آخر ادامه خواهيم داد و از اين مسير عقب نشيني نخواهيم كرد.

حجت‌الاسلام صديقي با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: ايران برخلاف دوره‌هاي قبل توانست در شرايطي که همه دنيا عليه ايران اسلامي بودند، با ولايت امام در زمينه‌هاي  زميني هوايي دريايي افتخار آفريند و در تاريخ بشر برجستگي ايران را رقم بزند و بر همه حوادث فائق آيد.

خطيب نماز جمعه 8 سال دفاع مقدس را برگرفته از آرمان هاي مقدس سيد الشهدا دانست و افزود: دفاع مقدس تاثيري از جنگ سيد شهدا در برابر سپاه کفر بود.
انتهاي پيام/

وي در پايان با اشاره به بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها گفت: ملتي که اين همه شهيد داده است، انتظار دارد که مدارس دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه آن‌چنان پيشرفت کنند که مجالي براي دشمن باقي نگذاشتند و با خودكفايي اقتصادي را ببه موفقيت برسند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماز ، جمعه ، صدیقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.