سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریل هوشمند جراحی ارتوپدی ساخته شد

از ویژگی های این دریل نمایش عمق ورود به داخل استخوان است.

پیمان دهقانی راد، مخترع در گفتگو با خبرنگار صنفی، آموزشی باشگاه خبرنگاران،گفت: در بیمارستان ها برای درمان شکستگی ها از ابزارهای متفاوتی استفاده می کنند که در جراحی هایی که نیاز به پلاک گذاری و یا تعویض مفصل هایی که نیاز به سوراخ کاری می باشد ناگزیر باید از سیستم دریل استفاده کرد.

وی ادامه داد: در بعضی از مناطق آناتومیکی بدن انسان امکان دید کافی برای تیم جراحی وجود ندارد، بنابراین جراح باید با توجه به تجربه و آموخته های خود اقدام به سوراخ کردن استخوان ها نماید که می تواند در بعضی از نواحی بدن انسان که نزدیک به شریان و عصب و ورید و حتی عضله و پوست می باشد حاصل چرخش دریل آسیب ببیند .

دهقانی راد افزود: دریل، طراحی شده مانند دریل های رایج در اتاق عمل های بیمارستان ها هر سر مته ای با هر سایز روی آن نصب می شود و در حالت هادی کار نمی کند و وقتی مقابل استخوان قرار می گیرد تحریک شده و با فشار شانسی دریل اقدام به کار و سوراخ نمودن استخوان می نماید و می توان طوری تنظیم نمود که بعد از لایه اول متوقف شود.

وی تشریح کرد: از ویژگی های بارز این دریل نمایش عمق ورود به استخوان می باشد که در حین دریل ورود به استخوان می توان عمق ورود به استخوان را مشاهده نمود .

دهقانی راد اظهار داشت: این دریل طراحی شده مقام اول در چهارمین جشنواره بین المللی فکر برتر در استان گیلان، کسب مدال طلا در دومین المپیاد مخترعین و مبتکرین دانشگاه آزاد اسلامی در بخش پزشکی در اصفهان و جایزه برتر در جشنواره شیخ بهایی شمال کشور را کسب نمود.

وی تصریح کرد: این اختراع از اداره کل تجهیزات پزشکی و همچنین تاییدیه  از مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان و استقرار در پارک علمی و فناوری استان گیلان به عنوان واحد فناور و دارای گواهی نامه ثبت اختراع دریل هوشمند جراحی ارتوپدی را دارد.

دهقانی راد متذکر شد: این اختراع به صورت موردی و به درخواست مراکز درمانی به تولید و ساخته می شود.

این دریل هوشمند به شماره ی 66857 و در تاریخ 89.7.14 به ثبت رسیده است./ح


برچسب ها: دریل ، جراحی ، ارتوپدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.