سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا:

نوجوانان ایران در پی تکرار قهرمانی در آسیا

پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا از روز شنبه اول مهرماه با حضور 12 تیم آسیایی در تهران شروع می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران شانزده تیم آسیایی در دوره پانزدهم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در چهار گروه A، B و C و D از روز شنبه با هم به رقابت می پردازند.

شایان ذکر است، نوجوانان کشورمان در گروه A با تیم های فوتبال لائوس کویت و یمن همگروه هستند و براساس برنامه بازی های تیم ملی باید در نخستین بازیش روز شنبه به مصاف لائوس برود دیگر دیدار این گروه هم بین دو تیم فوتبال کویت و یمن در همین روز برگزار می شود.

دومین بازی گروه A در روز دوشنبه 3 مهرماه آغاز می شود که براساس آن نوجوانان کشورمان به مصاف یمن می روند و همزمان با این بازی لائوس به دیدار کویت می رود.

شاگردان علی دوستی مهر در آخرین بازی گروهی شان در روز چهارشنبه 5 مهرماه به مصاف کویت می روند و به همزمان با این بازی دو تیم فوتبال بین ولائوس به دیدار هم می روند.

تیم های فوتبال استرالیا، تایلند، عراق و عمان در گروه B رقابت های قهرمانان نوجوانان آسیا قرار دارند.

نخستین بازی این گروه روز شنبه اول مهرماه بین دوتیم فوتبال استرالیا و تایلند انجام می شود همزمان این بازی تیم ملی نوجوان عراق به مصاف عمان می روند.

تیم ملی نوجوانان تایلند در دومین بازی این گروه در روز دوشنبه 3 مهرماه به مصاف تیم ملی نوجوانان عراق می رود.

در آن سو هم عمانی ها به دیدار استرالیایی ها می روند.

بازی های آخر گروه B هم روز چهارشنبه 5 مهرماه بین استرالیا با عراق برگزار می شود دو تیم نوجوان عمان و تایلند هم در این روز با هم رقابت می کنند.

تیم های نوجوانان کره شمالی با کره جنوبی و ژاپن با عربستان هم در گروه C رقابت های آسیایی از روز یکشنبه 2 مهرماه به مصاف هم می روند.

تیم های فوتبال کره جنوبی و ژاپن هم در دومین بازی این گروه در روز سه شنبه 4 مهرماه به دیدار هم می روند همزمان این بازی هم عربستان با کره شمالی بازی خواهد کرد.

آخرین بازی گروه C هم روز سه شنبه 6 مهرماه بین دو تیم کره شمالی و ژاپن برگزار می شود و نوجوانان عربستانی هم به دیدار کره جنوبی ها می روند.

نوجوانان ازبکستان، هند، سوریه و چین هم در گروه D مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا قرار دارند بازی های این گروه هم از روز یکشنبه 2 مهرماه با دیدار ازبکستان با هند آغاز می شود همزمان این بازی هم سوریه به مصاف چین می رود.

در دومین بازی این گروه هم روز سه شنبه 4 مهرماه تیم نوجوانان هند به دیدار تیم سوریه می رود و چینی ها به دیدار ازبکستانی ها می روند.

تیم ملی ازبکستان هم در آخرین بازی روز پنجشنبه 6 مهرماه به مصاف سوریه می رود دیگر بازی این گروه هم بین دو تیم فوتبال چین و هند برگزار می شود، بعد از انجام بازی های گروهی، مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا وارد مرحله یک چهارم نهایی می شود و دو تیم اول و دوم هر چهار گروه به این مرحله صعود می کنند.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته بازی های یک چهارم نهایی از روز 9 مهرماه آغاز می شود بازی اول این مرحله بین تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B انجام می شود تیم اول گروه B با تیم دوم گروه A بازی دوم را برگزار می کنند، سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی بین تیم های اول گروه C و دوم گروه D انجام می شود در آخرین بازی این مرحله هم تیم های اول گروه D و دوم گروه C به مصاف هم می روند.

مرحله نیمه نهایی نوجوانان آسیا هم بین تیم های برنده مرحله یک چهارن نهایی از روز چهارشنبه 12 مهرماه انجام می شود.

گفتنی است، فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا هم روز شنبه 15 مهرماه بین تیم های برنده در مرحله نیمه نهایی برگزار می شود.

لازم به ذکر است برخی از اهالی فوتبال معتقدند که نوجوانان کشورمان در گروه آسانی از مسابقات آسیایی قرار دارند و با توجه به میزبانی شان در این دوره از رقابت ها این شانس را دارند که برای دومین بار هدایت دوستی مهر قهرمان آسیا شوند.

در حال حاضر هم باید دید که علی دوستی مهر که توانست طلسم ناکامی های ایران را در سال 2008 در به دست آوردن جام قهرمانی در قاره کهن بشکند در این دوره هم می تواند دست به کار بزرگی زده و تیم نوجوانان را به دومین قهرمانی اش برساند و جام قهرمانی آسیا را در خانه نگاه دارد.

گفتنی است، تیم نوجوانان ایران در صورت قهرمانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 2012 تهران، می تواند به صورت مشترک با نوجوانان کره جنوبی عنوان برترین تیم این رده را به خود اختصاص دهد.

شایان ذکر است تیم های ازبکستان، بحرین، امارات و یمن هم که سابقه یک مرتبه حضور در فینال این رقابت ها را دارند همچنان در حسرت بالا بردن جام قهرمانی این مسابقات هستند استرالیا نیز درگی تیم مدعی ناکام در فتح جام قهرمانی مسابقات فوتبال نوجوانان در زیر 16 سال آسیا محسوب می شود.

همچنین تیم ملی نوجوانان عربستان در نخستین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا در سال 1985 در قطر توانست با شکست داده میزبان این رقابت ها نخستین قهرمانی نوجوانان آسیا را به دست آورد.

در پایان این گزارش امیدواریم که تیم ملی نوجوانان کشورمان بتوانند دومین قهرمانی نوجوانان آسیا را به دست آورند و ناکامی های فوتبال کشورمان را پایان دهند./ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.