سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد:

مکانیزم های مدیریت نظام بین الملل بازنگری شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با یادآوری برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آینده‌ای نزدیک، تصریح کرد: مکانیزم های مدیریت نظام بین الملل بازنگری شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ هادی شوشتری عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی با یادآوری برگزاری اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با تاکید بر اینکه مهندسی سازمان ملل متحد از بدو تاسیس تاکنون به نفع قدرت های بزرگ بوده است، گفت: کشورهای مستقل نظام بین الملل و کشورهای عضو جنبش نم، نسبت به مهندسی مدیریت جهانی انتقاد دارند و خواستار بازنگری در مکانیزم های مدیریت نظام بین الملل هستند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، در ادامه تصریح کرد: این اولین بار است که رئیس جمهور ایران در جایگاه ریاست اجلاس نم- که پرتعدادترین و بااهمیت ترین سازمان بین المللی پس از سازمان ملل است- به این مجمع می رود و این امر جایگاه حقوقی ویژه ای به هیات ایرانی حاضر در این اجلاس می دهد.

شوشتری، خاطر نشان کرد: ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها فرصتی طلایی برای جمهوری اسلامی در اجلاس مجمع عمومی ایجاد می کند تا با استفاده از ظرفیت های دیپلماتیک، مواضع اصولی خود درباره مسایل داخلی، منطقه ای و جهانی را از این تریبون جهانی به گوش افکار عمومی جهانی برساند.

نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تعداد کرسی های مجمع عمومی سازمان ملل با نمایندگی کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها معادله نامتوازن مدیریت جهانی را بر هم می زند، یادآور شد: اصلاح ساختار سازمان های بین المللی همچون سازمان ملل متحد و یکی از ارکان اساسی آن یعنی شورای امنیت، ضرورتی اجتناب ناپذیر در دنیای امروزی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: جمهوری اسلامی ایران باید با استفاده از موقعیت و جایگاه خود به عنوان رییس جنبش نم و نمایندگی از سوی اعضای این جنبش، سخنگوی مطالبات و خواسته های قانونی و بر حق ملت های مستقل جهان باشد.

اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور کشورهای عضو در اواخر ماه جاری میلادی در نیویورک برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در جایگاه رییس جنبش عدم تعهد در این اجلاس حضور می یابد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.