سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

بازسازی مدارس فرسوده از وظایف مهم مسئولان آموزشی است

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بازسازی مدارس فرسوده از وظایف مهم مسئولان آموزشی به شمار می‌رود.

  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ قاسم جعفری با اشاره به بازدید اعضاء کمیسیون آموزش از مناطق زلزله زده افزود: بازدید از مناطق زلزله‌زده، این را ثابت کرد که مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری محسوب شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام به نوسازی مدارس هزینهبه شمار نمی رودچراکه مانع از تخریب و آسیب جدی به بدنه ساختمان‌ها می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در روستاهای زلزله‌زده شمال غرب کشور مدرسه به پناهگاه مردم تبدیل شده بود اظهار داشت: ضروری است برای مقاوم‌سازی مدارس، برنامه‌های سازنده‌ای درجهت اجرای تدوین شود تا جان دانش‌آموزاناز خطر محفوظ بماند.

وی تصریح کرد: اولویت بخشی به نوسازی مدارس و همچنین دانشگاه‌ها، باید به سایر ارگان‌ها نیزسرایت کند، زیرا ورود سایر نهادها به بازسازی مدارس می تواند گام مثبتی در جهت مقاوم‌سازی‌ها باشد.

جعفری با اشاره به محدودیت در میزان اعتبارات دریافتی به مقاوم‌سازی مدارس افزود: نباید محدودیت‌های بودجه را نادیده گرفت ولی لازم است با همان میزان بودجه دریافتی، این مهم در مدارس کشور به اجرا در آید.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با هشدار به مسئولان آموزشی تاکید کرد: مسئولان آموزشی باید مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس را جدی بگیرند چراکه ممکن است در آینده خسارت‌های غیر قابل جبرانی را متحمل شویم.

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با در دست داشتن بودجه برای مقاوم‌سازی مدارس، باید این امر به درستی اجرا و تلاش‌ها برای تنظیم و تدوین این‌گونه پروژه‌ها افزایش یابد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.