سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرزاد موتمن:

حد و مرز براي سينماي كودك مشخص نكنيم

فرزاد موتمن به اهميت سينماي كودك اشاره كرد و افزود: بدون در نظر گرفتن حد و مرزي براي سينماي كودك گام برداريم.

فرزاد موتمن كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: مشكل اصلي سينماي كودك اين است كه فيلمي كه براي مخاطب كودك ساخته مي شود يا اكران نمي شود و يا اينكه با اقبال مخاطب روبه رو نمي شود.

وي افزود: متاسفانه براي آثار كودك باكس در نظر گرفته ايم و مي گوييم اين دايره براي سينماي كودك است نبايد به فيلم هايي كه براي آن ها ساخته مي شود بگوييم كاري براي كودك بلكه اين آثار از ارزش و زحمات بسياري برخوردار است و بايد همانند سينماي بزرگسال به آن نگاه شود.

موتمن به ساخت فيلم هايي با حضور ستاره هاي سينما براي سينماي كودك اشاره كرد و گفت: نبايد اين سينما را محدود كنيم، بلكه بايد با استفاده از فيلم نامه هاي جذاب و همچنين حضور ستاره هاي سينما براي آن ها فيلم بسازيم.

كارگردان فيلم سينمايي جعبه موسيقي گفت: بايد آگاهانه براي اين سينما قدم برداريم. اوايل انقلاب اسلامي سينماي كودك در حال نابودي بود اما به مرور زمان پا گرفت و فيلم نامه هاي اين سينما به تدريج ثبت شدند و گرايشي براي اين سينما در مديران فرهنگي به وجود آمد كه از آثار كودك حمايت شود.

وي همچنين به فيلم سينمايي شهر موشها اشاره كرد و گفت: آن سال ها مردم كم تر تمايل به سينما رفتن داشتند و امكانات نيز براي آن ها محدود بوده و كم تر خانواده اي از وجود دي وي دي بهره مند بود، در نتيجه گاه گداري فيلم هايي چون شهر موشها كه براي قشر كودك و نوجوان ساخته و با استقبال مخاطب روبه رو شد.

كارگردن فيلم سينمايي بيداري به بي مخاطب بودن اين سينما اشاره كرد و گفت: غالب فيلم هايي كه براي سينماي كودك ساخته مي شود، ربطي به آن ها ندارد به همين دليل آن ها نيز علاقه اي به تماشاي آن از خود نشان نمي دهند.

اين كارگردان همچنين به اهميت اين سينما اشاره كرد و اظهار داشت: كودك امروز تحرك و جنب و جوش مي خواهد وقتي كودك و نوجوان امروز ما اسپايدرمن و سوپر من مي بينند يعني نياز به فيلم كودك دارد، در نتيجه وقتي اين نياز در او احساس شد، بايد براي او خوراك فرهنگي متناسب با ذائقه اش تامين شود.

وي افزود: نبايد خوراك امروز كودك و نوجوان و نسل آينده ما انيميشن عربي و اسپايدرمن ها باشد. بايد نيازهاي اين قشر را به درستي تشخيص دهيم./ي2
برچسب ها: سینما ، کودک ، موتمن ، کارگردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.