سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان اتحادیه عرب ؛

ماموریت الابراهیمی مانند عنان بی نتیجه خواهد ماند

پارلمان اتحادیه عرب از فرستاده سازمان ملل به سوریه خواست فورا به مأموریت خود پایان دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم،  پارلمان اتحادیه عرب در بیانیه ای اعلام کرد، بدون شک پس از تأکید "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب مبنی بر شکست جامعه جهانی برای حل سیاسی بحران سوریه به دلیل حمایتهای سیاسی و لجستیکی قدرتهای بین المللی و منطقه‌ای شناخته شده از نظام سوریه ، مأموریت "الاخضر الابراهیمی" مانند مأموریت فرستاده سابق "کوفی عنان" شکست خواهد خورد.

این درحالی است که "الکساندر لوکاشیویچ" سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه تأکید کرده است، سخن گفتن از عملکرد "الابراهیمی" در سوریه بسیار زود است.

وی افزود: سخن گفتن از عملکرد الابراهیمی برای ارزیابی او در پست فعلی بسیار زود است.

لوکاشیویچ اظهار امیدواری کرد که الابراهیمی در گزارشی که قرار است 24 سپتامبر درباره سوریه به شورای امنیت ارایه کند، مواضع خود را در خصوص آینده فرایند حل بحران در این کشور اعلام کند.

برخی قدرتهای بین المللی و هم پیمانان منطقه ای آنها پس از ناتوانی در تغییر مأموریت کوفی عنان جهت براندازی نظام سوریه، و در مقابل استقبال دمشق از طرح 6 ماده ای کوفی عنان و اجرای آن جهت حل بحران در این کشور، موجب شد که این کشورها همه تلاش خود را جهت به شکست کشاندن مأموریت کوفی عنان و کناره گیری او به کار گیرند.

کوفی عنان که در ماه فوریه ماموریت خود را برای برقراری صلح در سوریه آغاز کرده بود، با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و مخالفان این کشور ملاقات و مذاکرات متعددی داشت؛ وی در مدت کوتاهی هم موفق به برقراری آتش‌بس شد که این آتش بس فقط از سوی دولت و ارتش سوریه اجرا شد؛ و طی این مدت حملات و عملیات خرابکاری و انفجارها از سوی عناصر و گروه های مسلح ادامه یافت.

عنان پس از پنج ماه، تلاش‌های خود را پایان داد؛ عنان گفت، برای موفقیت در این ماموریت پشتیبانی همه‌جانبه‌ای لازم بوده که او دریافت نکرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.