به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تهران خیابان های کم عرضش و ترافیک خسته کننده آن قصه ی پر غصه ای است که بشدت تکراری شده است.
با این حال در مناطقی که معارض کمتری دارد می توان اقداماتی جهت کاهش ترافیک آن انجام داد اما دراین بین هستند گذرگاهها و خیابانهایی که امکان اصلاح ندارند.
بلوار فردوس یکی از همین نقاط است که غرب تهران واقع شده و توسط اتوبان ستاری به فردوس غربی و شرقی تقسیم می شود.
بلوار فردوس از آریاشهر شروع می شود و تا بلوار الهام ادامه دارد.
کم عرض بودن بلوار فردوس مشکلات عدیده ای را برای ساکنان، کسبه و افراد دیگر ایجاد کرده است.
بلوار فردوس یکی از دسترسی ها و نقاط اتصالی مترو صادقیه به بزرگراه شهید ستاری است که تقاضای بالای سفر، مشکلات ترافیکی زیادی را در بلوار فردوس موجب شده است.
علاوه بر این در سالهای اخیر افزایش بلند مرتبه سازی و گسترش مراکز تجاری در بلوار فردوس حجم تردد را در آن افزایش داده در حالی که معابر عمومی سانتی متری افزایش پیدا نکرده است.
یکی از اهالی محل در اظهار نظری جالب بیان کرد: زمانی که ما در این جا ساکن شدیم نگران بودیم که اگر در شرایط اضطراری نیازمند خودرو باشیم باید تا صادقیه برویم اما در حال حاضر ترافیک این محدوده به گونه ای است که در شلوغی آن نمی توانیم به زودی به صادقیه که نزدیکترین نقطه به ماست برسیم.
یکی از کسبه بلوار فردوس نیز با ابراز ناراحتی از مشکلات ترافیکی به خصوص در ایام آخر هفته معتقد بود که می توان با ایجاد پارکینگ عمومی حجم قابل توجهی از خودروها را در فضایی کم گنجایش داد.
با این حال شهرداری منطقه اقداماتی را جهت کاهش و ساماندهی ترافیک بلوار فردوس انجام داده است.
استقرار پارکبان، اصلاح هندسی و اقداماتی از این دست همگی قطره ای است در دریای مشکلات این بلوار و تاثیری نسبی دارند.
در این بین انگشت مسئولین مثل همیشه مردم را نشانه می رود و معتقدند با توجه به بافت منطقه هیچ امکانی برای تعریض بلوار فردوس وجود ندارد و خود مردم باید با مدیریت صحیح جهت کاهش ترافیک بلوار فردوس گام بردارند.
و در آخر این سوال در ذهن ایجاد می شود:
آیا مردم باید بهای پایتخت نشینی را با ساعت ها معطلی در ترافیک بپردازند؟/ل