سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مالباختگان بشتابند ؛

پليس آگاهي تهران بزرگ با دستور مقام قضايي آلبوم تصاوير متهمان كيف قاپ را منتشر كرد

پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: مالباختگان می توانند با شناسايي تصاوير متهمان به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه و يا با شماره تلفن هاي 51055518 و 51055616 تماس بگيرند .

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران:در پي وقوع سرقت هاي مشابه و همچنين وصول اخبار و اطلاعات در خصوص آغاز دوباره اقدامات مجرمانه ي تعدادي از متهمان سابقه دار كه پس از آزادي از زندان ، با تشكيل گروه هاي جديد و با استفاده از قمه ، قداره ، شوكر ، گاز اشك آور و ... اقدام به سرقت از شهروندان در سطح شهر تهران و ديگر شهرها و استانهاي مي کردند ، موضوع جهت رسيدگي در دستور کار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . پرونده در اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ :
 با تشکيل پرونده مقدماتي و شناسايي تعدادي از مالباختگاني که در پي سرقت هاي مشابه و به شيوه "کيف قاپي" مورد سرقت اموال بويژه وجوه نقد قرار گرفته بودند ، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره هجدهم مبارزه با کيف قاپي پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
 اظهارات مالباختگان :
 با ارجاع پرونده به اداره هجدهم پليس آگاهي ، کارآگاهان با تجميع پرونده هاي مطرح در سطح پايگاه هاي پليس آگاهي و همچنين با بررسي سرقت هاي مشابه انجام شده در ديگر استان ها و شهرهاي کشور اطلاع پيدا کردند که گروهي از سارقان حرفه اي ، در قالب گروه هاي چند نفره و عموما با استفاده از دو دستگاه موتورسيکلت اقدام به کيف قاپي از مالباختگان مي نمايند .
 خشونت استفاده شده از سوي اين گروه از سارقان به حدي بود که در چندين مورد که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آنها را داشته اند ، با اعمال خشونت ، تهديد با سلاح سرد ، ضرب و جرح و ... از سوي سارقان روبرو شده بودند به گونه اي که حتي در يکي از سرقت ها و در لحظه سرقت کيف همراه يک خانم جوان ، سارقان در لحظه سرقت اقدام به شکستن دست راست مالباخته از ناحيه کتف کرده بودند .
 اين مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " در ساعت 11:30 مورخه 05/05/1391 در حاليکه مبلغ 12 ميليون و 300 هزار تومان وجه نقد از شعبه بانک ميدان شکوفه دريافت کرده بودم ، به درب منزل واقع در خيابان جابري مراجعه کرده بودم که ناگهان دو نفر سارق با يک دستگاه موتورسيکلت به سمت من حمله ور شده و پس از زمين زدن اينجانب ، کيف حاوي وجوه نقد را به سرقت بردند .
 شدت زمين خوردن به حدي بود که از ناحيه کتف دست راست دچار شکستگي شدم ؛ اين در حالي بود که سارقان بدون توجه به فريادهاي من ، اقدام به سرقت کيف کرده بودند ؛ پس از فرار سارقان و اطلاع اعضاي خانواده از موضوع ، بلافاصله به بيمارستان منتقل شدم که مورد عمل جراحي قرار گرفته و در آنجا به من اعلام شد که دستم دچار شکستگي شده است ".
 مالباخته ديگري پس از حضور در اداره هجدهم به کارآگاهان گفت : " در ساعت 20:30 روز شنبه مورخه 12/01/1391 در خيابان دماوند ـ 30 متري نارمک در حاليکه قصد پياده شدن از سمت چپ ماشين را داشتم ، ناگهان دو سرنشين يک دستگاه موتورسيکلت پالس مشکي رنگ به سمت من آمده و نفر عقب موتورسيکلت ، در يک لحظه اقدام به سرقت کيف دستي حاوي 4000 دلار ـ ارز خريداري شده از صرافي ـ کرد ؛ در زمان سرقت ، در حاليکه قصد داشتم تا مانع از سرقت کيف دستي شوم ، به واسطه کشيدن کيف توسط سرنشين عقب موتورسيکلت و سرعت زياد موتور ، چندين متر بر روي زمين کشيده شدم اما با اين وجود ، سارقان کيف همراه مرا رها نکرده و آنرا سرقت کردند ".
 ديگر مالباختگان نيز در اظهارات مشابه عنوان داشتند که عمدتا پس از خروج از شعبات بانکي مورد سرقت قرار گرفته بودند ؛ مالباخته اي در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در ساعت 12:20 مورخه 16/03/1391 و پس از خروج از شعبه بانک قيطريه و هنگامي که پشت چراغ قرمز چهارراه فرمانيه در پشت فرمان ماشين نشسته بودم ، در يک لحظه فردي پياده درب ماشين را باز کرد و اقدام به سرقت کيف دستي حاوي 6 ميليون تومان وجه نقد کرد ؛ قبل از آنکه بتوانم از ماشين پياده شده و به تعقيب سارق بروم ، اين شخص به سرعت به سمت دو دستگاه موتورسيکلت هوندا 125 در نزديکي چهارراه رفت و به همراه سه نفر ديگر ، در مسير خلاف جهت حرکت ماشين ها از محل متواري شد" .
مالباخته ديگر که 12 ميليون تومان وجه نقد همراهش به سرقت رفته بود نيز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در ساعت 20:00 مورخه 16/03/1391 ، در چهارراه يافت آباد ، براي رهن منزل راهي بنگاه بودم ؛ زمانيکه از خودروپياده شدم ، قصد رفتن به داخل بنگاه را داشتم که يک دستگاه موتورسيکلت با دو سرنشين به من نزديک شد و سرنشين عقب موتور ، در يک لحظه کيف حاوي پول رهن خانه را از دستانم قاپيد و هر دو نفر از محل متواري شدند ".
 شناسايي مجرمان سابقه دار پليس آگاهي :
 با شناسايي دهها مالباخته اي که در مناطق مختلف شهر تهران و به شيوه هاي مختلف خفه کني ، آويزان بري ، پنچري ، تهديد با سلاح سرد و ... مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنين با بهره گيري از اخبار و اطلاعات بدست آمده در طول رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان موفق به شناسايي تعدادي از مجرمان سابقه دار پليس آگاهي بويژه در زمينه ارتکاب کيف قاپي شدند که بررسي پرونده هاي آنها نشان داد که همگي آنها به تازگي و در طول يک سال گذشته ، با سپردن قرار وثيقه از زندان آزاد و مجددا با تشکيل گروه هاي چند نفره سرقت هاي خود را آغاز کرده اند .
 بررسي سرقت ها نشان مي داد که در بيشتر آنها ، سرقت از مالباختگاني صورت گرفته که پس از مراجعه اين افراد به مراکز تجاري و اقتصادي بويژه شعبات بانکي و صرافي ها ، وجوه نقد قابل توجهي همراه آنها بوده و سارقان نيز به شيوه زاغ زني آنها را شناسايي و از همراه بودن وجه نقد به همراه آنها ، اطلاع و اطمينان کامل داشته اند بگونه اي که طبق اظهارات مالباختگان ، سارقان در صورت عدم امکان ارتکاب سرقت به شيوه کيف قاپي ، با توسل به هر شيوه و شگرد خشن از قبيل "تهديد با سلاح سرد" ، "ضرب و شتم" ، سرقت هاي خود را انجام مي دادند .
دستگيري متهمان در چند عمليات همزمان :
در پي انجام تحقيقات پليسي ، انجام چهره نگاري ، بهره گيري از تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته و استفاده از بانک مجرمان سابقه دار ، 17 سارق حرفه اي در زمينه کيف قاپي از سوي مالباختگان و کارآگاهان مورد شناسايي قرار گرفتند ؛ بررسي سوابق اين متهمان به اسامي عباس . ج ( 40 ساله ) ، ميلاد . ن ( 20 ساله ) ، علي . ج ( 42 ساله و برادر عباس . ج ) ، عليرضا . ص ( 21 ساله ) ، انشاء الله . ت ( 46 ساله ) ، محسن . ن ( 21 ساله و برادر ميلاد . ن ) ، بنيامين . ح ( 27 ساله ) ، مرتضي . س ( 36 ساله ) ، احسان . ش ( 20 ساله ) ، مجيد . الف ( 32 ساله ) ، علي . ر ( 22 ساله ) ، امير . ع ( 24 ساله ) ، علي .س ( 40 ساله ) ، ناصر . س ( 45 ساله و برادر علي . س ) ، محمد . ن ( 47 ساله ) ، رسول . خ ( 33 ساله ) و اميد . خ ( 25 ساله ) نشان مي داد که اين متهمان از سارقان حرفه اي در زمينه کيف قاپي بوده که پيش از اين نيز توسط پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير و روانه زندان شده اما در طول يک سال گذشته و با گذاشتن قرار وثيقه از زندان آزاد و مجددا با تشکيل گروه هاي جديد ، سرقت هاي خود را از سر گرفته اند .
با شناسايي مخفيگاه متهمان در شهرستان هاي کاشان ، اسلامشهر ، پاکدشت و مناطق مختلف تهران از قبيل اتابک ، تهرانپارس ، نيروي هوايي و خيابان نبرد ، هماهنگي هاي لازم با مقام قضايي انجام و طي چندين عمليات همزمان ، در مورخه 24/05/1391 تمامي متهمان در مخفيگاه هاي خود دستگير و به اداره هجدهم انتقال داده شدند .
با دستگيري و انتقال متهمان به اداره هجدهم ، دهها مالباخته اي که در خصوص سرقت اموال خود به شيوه هاي مختلف کيف قاپي طرح شکايت کرده بودند ـ از جمله خانم جواني که از ناحيه دست راست مورد شکستگي شده بود ـ متهمان را مورد شناسايي قرار دادند .
متهمان نيز پس از مواجه حضوري با مالباختگان و با توجه به ديگر دلايل و مدارک ارائه شده از سوي کارآگاهان ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران از قبيل خيابان هاشمي ، قصرالدشت ، فرمانيه ، خيابان خراسان ، مولوي ، يافت آباد ، امامزاده معصوم ، سه راه آذري ، خيابان شهيد قندي ، خيابان دبستان ، بلوار کاوه ، شريعتي ، ميرداماد ، آرژانتين ، انقلاب ، ولي عصر و ..... ، به ارتکاب دهها فقره سرقت مشابه در ساير استان ها و شهرهاي کشور بويژه در تبريز ، کاشان ، زرند کرمان ، تويسرکان ، بابل ، ساري ، گرکان ، اراک ، همدان ، سمنان ، شاهرود و ... اعتراف کردند .
سرهنگ عباسعلي محمديان ، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اشاره به ارزش چند صد ميليون توماني وجوه نقد سرقت شده در اين پرونده ، گفت : " با توجه به شناسايي متهمان از سوي دهها مالباخته و اعتراف صريح متهمان به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران و همچنين ديگر شهرها و استان هاي کشور و با توجه به احتمال افزايش تعداد مالباختگاني که توسط اين گروه از متهمان و در طول يک سال گذشته مورد سرقت ، گردنبند قاپي ، زورگيري ، کيف قاپي و ... قرار گرفته باشند ، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير تمامي متهمان از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است .
لذا از کليه مالباختگاني که موفق به شناسايي تصاوير متهمان شده اند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه و يا با شماره تلفن هاي 51055518 و 51055616 تماس حاصل نمايند ./ف
برچسب ها: پلیس ، متهم ، کیف قاپ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۹ تير ۱۳۹۶
آفرین به پلیس آگاهی