سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره برنامه تلويزيوني "دا"؛

كتاب "دا" زواياي پنهان جنگ تحميلي را آشكار كرد

من براي كتاب "دا" به دليل توانايي اش در نمايش زواياي پنهان جنگ، احترام خاصي قائل هستم.

سينا عطاييان كارگردان برنامه تلويزيوني "دا" با اشاره به ساخت اين مجموعه و نگاه ما به مقوله جنگ تحميلي در گفتگو با خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: برخلاف بعضي از هنرمندان و يا نويسندگان كه مي خواهند روي جنگ تحميلي مانور ديگري دهند من به همه آن ها خواندن كتاب "دا" را توصيه مي كنم.

وي افزود: معتقدم با خواندن كتاب "دا" نيز توجه به جنگ و زواياي پنهان آن ، مخاطبان را با حرفهاي شنيده نشده اي مواجه مي كند.

اين كارگردان با اشاره به كارگرداني كتاب دا تصريح كرد: خيلي ها دوست داشتند براي كتاب دا فعاليت كنند و يا كارگرداني آن را بر عهده بگيرند كه اين سعادت نصيب من شد.

عطاييان با اشاره به رزمندگان دفاع مقدس ادامه داد: من به هم سن و سال هاي خودم در آن دوران، حسادت مي كنم و معتقدم آن ها در آن زمان توانستند با ايثار و از خود گذشتگي، دين خود را به جامعه و مردم كشورشان عطا كنند.

وي با اشاره به نسل امروز و معناي جنگ در ميان جوانان افزود: معتقدم ويژگي ايثار، شجاعت و قهرماني بچه هاي جنگ، جايگاه خاصي در دل جوانان همه نسل ها دارد.

عطاييان با بيان اين مطلب كه ما هميشه با واسطه با بزرگان جنگ تحميلي گفتگو داشته ايم، اظهار داشت: اگر يادگاران دفاع مقدس بدون واسطه با نسل جوان و مردم وارد ميدان شوند من مطمئن هستم كه درك نسل امروز نيز متفاوت تر مي شود.

وي ابراز داشت: من در جاهايي بدون واسطه با ايثارگران و رزمندگان صحبت كردم و نهايت از خود گذشتگي و عشق را در آنان ديدم.

عطاييان خطاب به بي توجهي برخي از مردم و گاهي تضعيف كردن دوران جنگ تحميلي در نسل امروز، اظهار داشت: اگر عده اي نمي خواهند به نسل روزهاي جنگ تحميلي، اداي احترام و دين كنند، ايثار و از خودگذشتگي آنان را زير سوال نبرند.

كارگردان برنامه تلويزيوني "دا" افزود: با وجود عده اي فرصت طلب براي كم رنگ كردن تلاش هاي بزرگان و ايثارگران جنگ تحميلي، خوشبختانه ارتباط ميان اين نسل و جوانان امروز قطع نشده است.

وي با اشاره به جنگ هايي كه در طول تاريخ افتاده است، تصريح كرد: هميشه جنگ هاي اتفاق افتاده در طول تاريح بين حق و باطل بوده است و ما بايد در هر دوران به دفاع از حق برخواسته قدردان ايثارگران در اين راه باشيم.

وي خاطرنشان كرد: اگر عزيزان رزمنده در هر زماني و به خصوص دفاع مقدس بدون هر واسطه ايي به تلويزيون آمده و رو در رو با جوانان ما صحبت كنند بيشتر به احساس و علاقه آنان به نسل جوان پي مي بريم./ي2

برچسب ها: دفاه مقدس ، کتاب ، دا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.