سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات دانشجويان معترض به فيلم ضد اسلامي در پاکستان به خشونت گراييد

پلیس پاکستان روز پنجشنبه به منظور متفرق کردن حدود هزار دانشجو که در اعتراض به ساخت فیلم ضد اسلامی در آمریکا در اسلام آباد تظاهرات کردند، گاز اشک آور و گلوله های جنگی شلیک کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای پلیس، معترضان را که قصد داشتند به مناطق دیپلماتیک تحت محافظت اسلام آباد وارد شوند، به عقب راندند. سفارت‌خانه های غربی از جمله سفارت آمریکا، انگلیس و فرانسه در این منطقه واقع شده است.

این فیلم ضد اسلامی که توسط مسیحیان افراطی ساکن آمریکا تولید شده است اعتراضاتی را در دست‌کم بیست کشور جهان به دنبال داشت.

دهها تظاهرات هفته گذشته در سراسر پاکستان برگزار شد و دست‌کم دو نفر در این اعتراضات کشته شدند اما تظاهرات روز پنجشنبه اولین تظاهرات در اسلام آباد است که به خشونت کشیده شد.

در حالی که معترضان شعار می دادند "ما آماده ایم برای حفظ حرمت پیامبر (ص) جان خود را بدهیم"، نیروهای پلیس به شلیک گاز اشک آور و گلوله های جنگی مبادرت کردند و با استفاده از کامیون های کانتینردار مانع از ورود معترضان به این منطقه دیپلماتیک شدند.

زمان خان یکی از افسران پلیس پاکستان که در این منطقه حضور داشت، گفت: فرمانده به ما دستور داد جمعیت را متفرق کنیم. به همین علت ما مجبور شدیم تیراندازی کنیم اما درخت ها را هدف قرار دادیم.

تیراندازی نیروهای پلیس باعث پراکنده شدن معترضان شد اما کمی بعد آنها مجددا بازگشتند و به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند.

آصف محمود دانشجوی پاکستانی از نیروهای پلیس خواست به معترضان اجازه دهند به سفارت آمریکا نزدیک شوند و از آنها بخواهند با تری جونز کشیش آمریکایی به سبب سوزاندن قرآن در گذشته و ارتباطش با این فیلم برخوردی قاطع داشته باشند.

محمود گفت: تری جونز و سازنده این فیلم باید به سبب بازی با احساسات مسلمانان به شدت مجازات شوند. ما توهین به مقدسات را تحمل نمی کنیم.

یکی دیگر از معترضان گفت: آمریکا و غرب اغلب اسلام را به تمسخر می گیرند و به نام آزادی بیان به پیامبر ما توهین می کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.