سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت نكردن کیفیت زندگی بيماران مبتلا به آسم را تحت تاثير قرار مي دهد

حمايت نكردن، تغییرات روانی بارزی در افراد مبتلا به آسم ایجاد مي كند و اين امر کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

ايران قاسمي كارشناس ارشد پرستاري در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه اندازه گیری کیفیت زندگی می تواند در تعیین تاثیر آسم بر زندگی و رفاه بیماران مفید باشد و یکی از عوامل مهم تأثیر گذار در آن، جنسیت کودکانی است که به بیماری مزمن مبتلا هستند. .  
وي گفت: آسم یکی از شایعترین بیماریهای مزمن در کودکان محسوب می شود و با توجه به آمار بالای شیوع آسم در کودکان و نوجوانان و حساس بودن این دوره سنی، کودکان مبتلا، با مشکلات متعددی نظیر علائم فیزیکی ناتوان کننده، تغییر در نقش های اجتماعی، بستری شدن های مکرر و هزینه اقتصادی بالا مواجه هستند.
قاسمي تصريح كرد:  در صورت عدم حمایت اجتماعی ، تغییرات روانی بارزی در آنها ایجاد می شود که کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.  
اين كارشناس ارشد پرستاري اظهار كرد: از آنجاییکه کیفیت زندگی توسط مداخلات پرستاران ، پزشکان و اعضای تیم بهداشتی ارتقاء می یابد  محققین توصیه می کنند تا مداخلات منظم برنامه ریزی شده ای جهت نوجوانان مبتلا به آسم تدوین و اجرا شود./عط
برچسب ها: آسم ، ناتوان ، زندگی ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.