سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد:

نظام آموزشی کشور ما یک نظام منحصر به فرد است

نظام آموزشی کشور ما یک نظام منحصر به فرد است چرا که فرد دانش آموخته در سطح ملی ارزیابی می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 30 شهریور در مراسم اختتامیه آزمون تخصصی و فوق تخصصی که در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: وجود افراد نخبه در حوزه وزارت بهداشت و علوم پزشکی یک افتخار است در واقع این افراد با تلاش زیاد و یک رقابت سالم توانسته اند این افتخار، یعنی قبولی در آزمون تخصصی و فوق تخصصی را از آن خود کنند.
 
وی گفت: وجود یک امتحان در سطح ملی همچون آزمون برد تخصصی و فوق تخصصی چیزی نیست که در همه جای دنیا رایج باشد در واقع نظام آموزشی سختگیرانه کشور ما یک نظام منحصر به فرد است که فرد دانش آموخته را در سطح ملی ارزیابی می کند.
 
وی با بیان این که شما نباید مسائل و مشکلاتی که ممکن است در دوران های گذشته تکرار کردیم را تکرار کنید، عنوان کرد: در هر عرصه ای که وارد شدید باید هدفتان خدمت به مردم باشد یعنی پول را نباید هدف گیری کنید چون با این هدف خیلی از ارزش ها از دست می دهید.
 
نخبه بودن حقی را برای کسی ایجاد نمی کند بلکه با این استعدادی که خدا به شما عنایت کرده مسئولیت سنگینی را بر دوش دارید بنابراین باید در آموزش دادن و خدمت به مردم و نیازمندان پیشی بگیرید.
 
ابوالقاسمی خاطر نشان کرد: ادبیات، فرهنگ و معارف این مرز و بوم یک گنجینه اساسی برای ما است که نباید آن ها را به فراموشی بسپاریم./عط
برچسب ها: ارزش ، نظام آموزشی ، نخبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.