سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بولتون: حمله به کنسولگري در ليبي، شکست گسترده اطلاعاتي آمريکا بود

سفير سابق آمريکا در سازمان ملل حمله به کنسولگري اين کشور را در بنغازي ليبي يک شکست بزرگ اطلاعاتي براي آمريکا دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فاکس نيوز، جان بولتون نماينده جنجالي سابق آمريکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلويزيوني فاکس نيوز گفت روايت کاخ سفيد از حوادث کنسولگري آمريکا در بنغازي و ماموريت اف بي آي براي بررسي اين حوادث نشان مي دهد که دولت باراک اوباما به جاي آن که به تروريسم بعنوان يک جنگ مداوم نگاه کند بعنوان يک مساله جنايي نگاه مي کند که اين احمقانه و بشدت نگران کننده است.

جان بولتون در ادامه گفت حوادثي که اخيرا در مصر و ليبي براي مراکز ديپلماتيک آمريکا ايجاد شد ما را متعجب کرد. اين حوادث يا در اثر شکست گسترده اطلاعاتي بوقوع پيوستند يا اين که دولت آمريکا تصور مي کرده که وضعيت چنان بي خطر و آرام است که هيچ علتي براي نگراني وجود ندارد. وي گفت اين برداشت کاملا نادرست است. هيچ کس نمي تواند مدعي شود که ما در ليبي تدابير امنيتي ضروري را اتخاذ کرده بوديم. زيرا چهار نفر از شهروندان آمريکا در ليبي کشته شده اند. اين حادثه يک شکست بزرگ اطلاعاتي براي آمريکا بود.

سفير سابق آمريکا در سازمان ملل در واکنش به اظهارات هيلاري کلينتون وزير خارجه اين کشور که گفته بود آنها قبل از حمله به کنسولگري در بنغازي اطلاعات عملياتي درباره وجود خطر و تهديد در اين منطقه نداشته اند گفت منظور از اطلاعات عملياتي اطلاعات قطعي است که بتوان بر اساس آنها طرحي را تدوين کرد. اما نکته اين است زماني که شما در محيط خطرناکي حضور داريد بويژه در منطقه اي مانند بنغازي که براي مدتي مرکز آموزش نيروهاي القاعده بوده است بايد احتياط هاي اضافي اتخاذ شوند. بولتون گفت هر توجيهي که براي کشته شدن چهار شهروند آمريکا در ليبي مطرح شود غيرقابل قبول است و اين حادثه يک شکست بزرگ اطلاعاتي براي آمريکا بود.

جان بولتون همچنين از موضع دولت باراک اوباما مبني بر تغيير تمرکز آمريکا از خاورميانه به منطقه آسيا انتقاد کرد. وي با اشاره به تظاهرات اخير در کشورهاي منطقه عليه آمريکا گفت اين تظاهرات اثبات کرد که راديکاليسم و تنفر از آمريکا که از ديدگاه هاي افراطي و مذاهب سياسي نشات مي گيرند همچنان در منطقه قدرتمند هستند.

جان بولتون گفت در پي تحولات اخير ما بايد نگران باشيم. اگر تحولات سال هزار و نهصد و هفتاد و نه را به خاطر بياوريم قبل از آن که ديپلمات هاي ما در تهران به گروگان گرفته شوند سفارت آمريکا در آن جا مورد حمله قرار گرفت. در آن زمان دولت اعلام کرد نگران نباشيد ما اجازه تکرار چنين حملاتي را نخواهيم داد.
برچسب ها: بولتون ، حمله ، آمریکا ، سفارت ، لیبی ، شکست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.