سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پايگاه اينترنتي روسي کورسور؛

کلينتون هم "سيلي آبداري" به اسرائيل زد

يک پايگاه اينترنتي روسيه نوشت پاسخ منفي واشنگتن به درخواست اسرائيل به منزله يک سيلي آبدار بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي روسي کورسور با اشاره به اين که هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در اظهارات قابل پيش بيني اعلام کرده است کشورش قصد ندارد در رابطه با ايران خط قرمز تعيين کند و معتقد است که گفتگو بهترين روش مواحجهه با ايران است، چنين مي نويسد:  براي اين که بفهميم مخاطب  کلينتون چه کسي بوده نيازي نيست که کارشناس مسائل ديپلماتيک باشيم. سخنان وي که خيلي تند و قاطع بوده تنها روشي بوده که با آنها به مخاطبش فهمانده آمريکا قصد انجام خواسته اسرائيل را ندارد. 

مخاطب کلينتون تهران نيست بلکه بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل است. اگر بخواهيم حرفهاي وي را از زبان ديپلماتيک به زبان عادي ترجمه کنيم متوجه مي شويم وي تاکيد کرده اسرائيل نبايد با آمريکا اتمام حجت کند و دستور بدهد که خط مشي آن چگونه باشد چون معتقد است راههاي ديپلماتيک حل مشکل هنوز از دست نرفته اند. 

پس زمان آن رسيده که متوجه شويم اختلاف نظرهاي بين اسرائيل و آمريکا عميق تر از چيزي است که به نظر مي رسد. از قرار معلوم صحبت بر سر اين است که واشنگتن باور نمي کند تهران قصد ساخت سلاح هسته اي داشته باشد.

به عقيده مقامات آمريکا حمله به ايران، جنگ خونباري در خاورميانه بوجود خواهد آورد.

آمريکاييها اميدوارند کشيده آبداري که به مقامات اسرائيل زده اند کافي باشد. ولي اين پرسش مطرح است که اگر اين اقدام کافي نباشد چه چيزي بر عقل سليم فايق مي آيد؟
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.