سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهیدکشور؛

سيره امام رضا(ع) منبع عظيم فرهنگی است

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سیره امام رضا (ع) به تنهایی یک منبع عظیم فرهنگی است.



به گزارش‌ خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، رضا مومنین، با اشاره به اینکه جشن‌های زیرسایه خورشید در۲۲ استان کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: دیدار خادمان حرم رضوی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و حضور آن‌ها درگلزار شهدا، نمونه‌ای بارز فرهنگی بودن این برنامه است.

وی با بیان این‌که برگزاری «جشن‌های زیرسایه خورشید» فرهنگ‌رضوی را ترویج می‌دهد ادامه داد: قطعا با ترویج و نشر ارزش‌ها و فرهنگ‌رضوی در جامعه، جایگاه اسلام و نظام اسلامی استوار‌تر و محکمتر از همیشه خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ویژگی اصلی نظام اسلامی را «مردمی بودن» آن ذکر کرد و افزود: بیانات رهبر انقلاب اسلامی در بحث مردم سالاری دینی یکی از مواردی است که می‌توان مردمی بودن انقلاب اسلامی را ثابت کرد.

مؤمنین، تصریح کرد: حضور گروه‌های مردمی در برگزاری «جشن‌های زیرسایه خورشید» اقدامی به‌جا است که در ترویج و نشر فرهنگ رضوی بین مردم تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی امام رضا (ع) را متعلق به تمام بشریت توصیف کرد و افزود: برگزاری این جشن‌ها در چهار کشور جهان باعث آشنایی ديگران با فرهنگ اسلامی و رضوی خواهد شد.

مومنین، برگزاری «جشن‌های زیرسایه خورشید» را یکی از فعالیت‌هایی دانست که می‌تواند به خوبی با جنگ نرم مقابله نمود، خاطرنشان ساخت: دشمن درجنگ نرم ارزش‌ها و ویژگی‌های جامعه را به صورت وارونه جلوه داده و آن‌ها را ضد ارزش نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، یادآورشد: در جنگ نرم، دشمن باور‌ها را هدف قرار می‌‌دهد اما در صورتی که فرهنگ‌رضوی درجامعه توسعه یابد اهداف شوم آن‌ها خنثی می‌شود.

گفتنی است: پنجمین دوره جشن‌های‌مردمی‌و معنوی زیرسایه‌خورشید در ۱۰۰ شهر از ۲۲ استان و ۱۴ شهر از ۵ کشور از ۲۸ شهریور لغایت هفتم مهرماه سال جاری و به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس ‌رضوی برگزار می‌شود./س


برچسب ها: منبع ، عظیم ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.