سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

استقبال کشاورزان هرمزگانی از اجرای طرح الگوی کشت محصول

طرح اصلاح الگوی کشت محصول با استقبال کشاورزان هرمزگانی روبرو شده است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان این طرح را با هدف برون رفت از مشکلات اشباع بازار با یک محصول و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان اجرا می کند.

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت : این طرح در دو مرحله اجرا می شود که در اجرای مرحله نخست آن که نام نویسی از کشاورزان است تاکنون هفت هزار کشاورز معادل 60 درصد با این سازمان قرارداد بسته اند .

صادقی افزود : مرحله دوم این طرح با حضور كارشناسان کشاورزی به صورت میدانی بزودی اجرا و اطلاعات بهره برداران طرف قرارداد برای دریافت نهاده هاي مورد نياز در سامانه جهاد کشاورزی ثبت می شود .

كارشناسان ناظر با مراجعه حضوري و با اندازه گيري مقدارآب و ميزان شوری آب منطقه ، وسعت زمين زراعی، کیفیت خاک و اقلیم منطقه كشاورز را در زمينه انتخاب نوع محصول و همچنين ميزان كشت راهنمايي مي كنند.

از 55 هزار و 400 هكتار سطح زیر کشت سالانه يك ميليون و 340 هزار تن محصولات زراعی تولید می شود .

جلوگيري از شيوع انواع آفت ، بيماري و علف هاي هرز ، استفاده بهينه از ماشين آلات ، بي نياز شدن از خريد تضميني و حفظ توازن بازار از نتايج اجراي طرح الگوي كشت صحیح و خروج از تك كشتي است.

صالحی رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان هم گفت : کشاورزانی که بدون قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی کشت کنند ، تعاون روستایی هرمزگان تعهدی در قبال خرید تضمینی محصول آنها ندارد .

کشت پیاز بدون توجه به الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در سال زراعی پارسال خسارت زیادی به کشاورزان هرمزگانی وارد کرد .

گوجه فرنگی ، بادمجان ، فلفل ، خیار ، کدو و پیاز بیشترین محصولات زراعی تولیدی کشاورزان در هرمزگان است .

هرمزگان چهارمین استان تولید کننده محصولات سبزی و صیفی در فصل زمستان است ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.