سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

درمان قطعی 40 درصد بیماریها با تشخیص به موقع

عضو شورای عالی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تحقیقات نشان می دهد که با تشخیص به موقع حدود 40 درصد از سرطان ها به طور قطعی درمان و قابل معالجه هستند.

سید امیر آل داوود در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: هم اکنون کشور های پیشرفته با تشخیص زودرس سرطان ،برنامه های مستمر پیشگیری و درمانی به موفقیت های بسیاری در زمینه معالجه و کنترل سرطان دست یافته اند.

وی افزود: تغذیه صحیح ،داشتن وزن مناسب ،خودداری از استعمال دخانیات ، حرکت جسمانی مناسب ، دوری از استرس، تفکر مثبت و مصرف روزانه میوه و سبزی را از جمله راهکارهای پیشگیری از سرطان برشمرد.

رییس بیمارستان امید مشهد سرطان پوست را شایع ترین نوع سرطان در کشور و دنیا دانست و گفت : سرطان پوست به دلیل اینکه به راحتی معالجه می شود مرگ و میر آن اندک است معمولا جزء آمارها محسوب نمی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت : پس از آن ، سرطان معده ، پستان ، روده بزرگ و سرطان های دستگاه گوارش به ترتیب شایع ترین نوع سرطان ها گزارش شده اند.

آل داوود با بیان اینکه برنامه های غربالگری برای سرطان ها لازم نیست افزود: اجرای برنامه های بیمار یابی برای همه سرطان ها کار منطقی نیست اما در برخی سرطان ها مانند پستان ، غربالگری از اهمیت بسزایی برخوردار است .

وی تصریح کرد : هم اکنون برنامه منظمی برای غربالگری سرطان پستاتن در استان خراسان رضوی و کشور نداریم و این در حالی است که اغلب این سرطان ها درمراحل پیشرفته تشخیص داده می شوند.

وی انجام غربالگری و خود آزمایی را از عوامل تشخیص و کنترل این سرطان برشمرد و افزود : در سال جاری حمایت های خوبی برای کمک به تامین داروهای بیماران سرطانی از سوی دولت شده است و در این زمینه گاهی تا 80 درصد هزینه این بیماران پرداخت می شود.

یاد آوری می شود : نهم تا پانزدهم بهمن ماه ، هفته اطلاع رسانی و پیشگیری از سرطان در کشور نامگذاری شده است ./س


برچسب ها: عضو ، شورای ، عالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.