سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صورت اجرای برنامه جامع کنترل سرطان؛

در 30 سال آینده آمار سرطان در ایران دو برابر می شود

در صورت اجرای برنامه جامع کنترل سرطان از امسال، آمار سرطان در ایران به 2 برابر می رسد که 50 درصد آن به دلیل سبک زندگی غلط است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر هاشم سید مهدی متخصص جراحی عمومی و عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان ایران در هفتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در جمع خبرنگاران، افزود: اصل مسئله شکایت از پزشکان 2 جنبه دارد یکی جنبه احتمال ضعف یا قصور پزشکی است و دیگری ادعای اکثراً غیر منطقی کسانی است که به علت عدم آشنایی با مسائل پزشکی و عوارض و محدودیت توانایی پزشک صورت می گیرد همچنین به دلیل محدودیت توانایی طبیب و عوارض شفاف سازی کامل صورت نمی گیرد بر تعداد شکایات افزوده می شود.
 
وی گفت: شکایات به دلیل قصور پزشکی خیلی زیاد نیست دلیلش این است که هیچ پزشکی از صدمه خوردن بیمارش بهره مادی و معنوی نمی برد اما در کارهای دانشگاهی و بیمارستان های دولتی به دلیل این که شرایط آموزشی دارد احتمال قصور بیشتر است اما از این نکته نباید غافل بود که اعمال و جراحی هایی که در بیمارستان های دولتی از نظر کمی و کیفی بسیار بالاتر از بیمارستان های خصوصی است.
 
** سن ابتلا به سرطان کاهش پیدا کرده است
 
دکتر پیام آزاده متخصص سرطان در ادامه افزود: 3 علت اصلی مرگ و میر در کشور وجود دارد تصادفات، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان که بیماری سرطان سومین عامل مرگ و میر حساب می شود که سن ابتلا به آن در کشورمان کاهش پیدا کرده و حدس می زنیم در یک دهه آخر متاسفانه وضعیت سرطان برای دنیای مدرن به ویژه بدتر می شود.
 
وی گفت: پیش بینی سازمان بهداشت جهانی این است که در 10 سال آینده آمار سرطان 2 برابر خواهد شد و اگر برنامه جامع کنترل سرطان را تازه از همین امسال آغاز کنیم تا 30 سال آینده آمار سرطان تازه 2 برابر خواهد شد.
 
** 50 درصد سرطان ها ناشی از سبک زندگی غلط است
 
دکتر آزاده با اشاره به این که متاسفانه 50 درصد از سرطان ها ناشی از سبک زندگی غلط است تصریح کرد: آب های آلوده، استفاده از کودهای شیمیایی که حاوی نیترات بالایی است،مصرف زیاد فست فودها و دخانیات مهم ترین عوامل در ایجاد سرطان است و متاسفانه امسال 90 هزار مبتلای جدید به سرطان داریم./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.