سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

کمیته امداد در اجرای طرح پزشک خانواده کاملاً موفق عمل کرده است

رئیس جامعه نظام پزشکی خراسان شمالی گفت : کمیته امداد به عنوان اولین اجرا کننده طرح پزشک خانواده در کشورکاملاً موفق عمل کرده است .

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدحسین انصاری  در مراسم تجلیل ازپزشکان طرف قرار داد کمیته مداد که در بجنورد برگزار شد با بیان این مطلب گفت : کمیته امداد با اجرای طرح پزشک خانواده طی سالهای گذشته در ارائه خدمات به خانواده های نیازمند کاملا موفق بوده است که استفاده از تجربیات آن در اجرای سراسری این طرح می تواند مؤثر باشد .

وی با اعلام اینکه تحولات گسترده امروز در رشته پزشکی مدیون اندیشه های حکیمانه دانشمندان ایرانی است افزود : وظیفه ما نیز با توجه به شرایط مختلف حفظ این نگاه های حکیمانه و نگه داشتن این رسالت سنگین است .

دکتر انصاری با بیان اینکه امروزه تنگناهای اقتصادی بر جامعه پزشکی اثر گذاشته ، اظهارداشت : تنها نگاه آمرانه و دولتی نمی‌تواند جامعه پزشکی را همچون گذشته پویا و با دوران طلایی برگرداند بلکه با رعایت و اجرای اصول اساسی بخش سلامت یعنی آزادنگری ، نیازسنجی ، سودمندی و عدالت میتوان به دوران پر از افتخار بازگشت .

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت : جامعه پزشکی هم مانند همه اقشار بلکه پر رنگتر از آنان در دوران دفاع مقدس بسیجی وار در خدمت جنگ و انقلاب بود .

امان ا... حسین پور مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون این نهاد با 146 مرکز خدمات درمانی قرارداد دارد افزود : از این تعداد73 پزشک خانواده و متخصص، 8 آزمایشگاه ، 6 بیمارستان دولتی، 7 درمانگاه ، 7 داندنپزشک ، 33 داروخانه و 12 مرکز رادیولوژی ، پزشک هسته ای و فیزیوتراپی است.

وی با اشاره به اهمیت بهبود سلامت مددجویان تصریح کرد :کمک به وضعیت بهداشت و درمان خانواده های تحت حمایت از اهداف مهم و محوری کمیته امداد در این طرح است .

حسین پور در ادامه خاطر نشان کرد : در حال حاضر17 هزار و700 نفر از مدجویان استان که در شهرهای بالای 20 هزار نفر ساکن هستند مشمول بیمه درمان این نهاد بوده و دارای پزشک خانواده هستند.

وی در خصوص خدمت رسانی به خانواده های روستایی در حوزه بهداشت و درمان افزود : مددجویان ساکن شهرهای زیر 20هزار نفر و روستاها از خدمات درمانی روستایی بهره مند هستندکه این افراد نیز در صورت نیاز ازکمک موردی کمیته امداد برای رفع مشکل درمانی بهره مند خواهند شد .

گفتنی است در پایان این مراسم از 12 پزشک نمونه با اهداء هدایایی تجلیل شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.