سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

تولید محصولات بومی را در راس طرح های کشاورزی و دامداری

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تولید محصولات بومی باید در راس طرح های توسعه کشاورزی استان قرار گیرد گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت های زیادی در دامپروری و کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید دادوش هاشمی با بیان اینکه پنج هزار نفر بیکار فارغ التحصیل کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: امکانی که هم اکنون برای ارائه تسهیلات با کارمزد هفت درصدی در این دولت بوجود آمده است در هیچ دولتی وجود نداشته و شاید این امکان دیگر تکرار نشود لذا تمامی فارغ التحصیلان و بیکاران باید از این فرصت استفاده بهینه را نموده و با ارائه طرح های مختلف و پی گیری های مکرر آن را به مرحله اجر ا درآورده و باعث رفع معضل بیکاری استان شوند.

وی ادامه داد: مسئولین، تولید کنندگان و کارآفرینان بخش کشاورزی و دامپروری استان باید تولید محصولات بومی را در راس کارهای خود قرار داده و با ایجاد بازار و بالا بردن عرضه و تقاضای این محصولات باعث رونق اقتصادی در این زمینه شوند.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه علاوه بر داشتن بستر و شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش دام و طیور و تولید محصولات بومی در زمینه هایی چون پرورش مرغ بومی دارای استعدادهای زیاد و متناسبی نیز در این زمینه است و باید این استعدادها در جهت مناسب بکار گرفته شده و باعث توسعه و رونق استان گردد و باید در این زمینه در استان تنوع ایجاد کنیم.

وی در پایان از تمام مسئولین و کسانی که مرتبط با طرح توسعه کشاورزی هستند خواست تا با جدیت و توجه بیشتری عمل کرده تا بتوان با استفاده از این طرح رشد چشمگیری را در زمینه اشتغال استان شاهد باشیم.

در ادامه این جلسه منصوری مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مدیر کل شیلات، خانی مسئول امور دام استان، رئیس بانک کشاورزی استان کرمانشاه و تعدادی از فرمانداران شهرستان های استان به ارائه گزارش در خصوص عملکرد دستگاه خود و کارهای صورت گرفته در جهت طرح توسعه کشاورزی پرداختند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.