سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاييد مجازات حبس 23 مامور سيا به جرم ربودن روحاني مصري

ديوان عالي ايتاليا روز چهارشنبه مجازات حبس23 مامور سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ( سيا ) را به جرم ربودن يک روحاني مصري در ميلان در سال 2003 تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، دادگاه تجديد نظر ميلان دسامبر 2010 ، 23 مامور سيا را غيابي به 7  تا 9 سال حبس محکوم کرد و سنگين ترين مجازات را "اب سلدان ليدي" رئيس سابق سيا متحمل شد.
آنها در دادگاه بدوي به 5 تا 8 سال حبس محکوم شده بودند.
خبرگزاري رسمي ايتاليا ( آنسا ) به نقل از منابع وزارت کشور اعلام کرد همه اين افراد فراري هستند و اين وزارتخانه استرداد آنها را از آمريکا خواستار مي شود.
حکم توقيف خانه ليدي در خاک ايتاليا صادر شده است.
اما ديوان عالي ايتاليا محاکمه دوباره نيکولو پولاري رئيس سابق اطلاعات نظامي اين کشور و مارکو مانچيني معاون سابق او را در دادگاه تجديد نظر خواستار شد.  
در حالي که دادستاني به ترتيب حبس دوازده و ده ساله را براي اين دو نفر خواستار شده بود آنها در دادگاه بدوي تبرئه شدند و دادگاه تجديد نظر اين حکم را تاييد کرد.
"اسامه حسن ناصر" معروف به ابو عمر از مخالفان افراطي مصر که در ايتاليا پناهندگي سياسي گرفته هفدهم فوريه 2003 در عمليات مشترک اطلاعات نظامي ايتاليا و سيا ربوده و سپس به مصر منتقل شد.

برچسب ها: بین الملل ، مصر ، سیا ، مجازات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.