سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلسطینی ها از نگاه "میت رامنی"

رامنی "راه حل دو دولت" را که در سال های اخیر خط مشی راهبردی در سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا بوده است، را زیر سؤال برده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا گفته است که رسیدن به صلح در خاورمیانه غیرممکن است، زیرا فلسطینی‌ها به برقراری صلح علاقه‌ای ندارند. اظهارات رامنی درباره رأی‌دهندگان آمریکایی نیز انتقادات فراوانی برانگیخته است.

 

سایت دویچه وله (Deutsche Welle) نوشت: «میت رامنی در یک جلسه سخنرانی که گزارش ویدیویی آن به تازگی فاش شده است، فلسطینی‌ها را متهم می‌کند که هیچ علاقه‌ای به صلح پایدار ندارند و "تشکیل دو کشور مستقل" را رد کرده است.»

 

بر این اساس، نشریه چپ‌گرای "مادر جونز" (Mother Jones) اخیرا چند نوار ویدیویی از جلسات کوچک نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در تدارک انتخابات ریاست جمهوری انتشار داد. انتشار این نوارهای افشاگرانه، بر سیاست داخلی و خارجی مورد نظر میت رامنی، نور تازه‌ای افکنده است. در شرایطی که به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تنها ۶ هفته باقی مانده، افشاگری‌های تازه به موقعیت رامنی آسیب زده است.

 

در ویدیویی که روز گذشته منتشر شد، رامنی در جلسه‌ای متشکل از جمعی از اعانه‌دهندگان به کارزار انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه گفته است: «دو مسئله را باید با شما در میان بگذارم. یکی این که از مدتی پیش به این اعتقاد رسیده‌ام که فلسطینی‌ها به صلحی پایدار هیچ علاقه‌ای ندارند. دیگر این که رسیدن به صلح در خاورمیانه را تقریبا غیرممکن می‌دانم.»

 

دویچه وله افزود: «رامنی "راه حل دو دولت" را که در سال های اخیر خط مشی راهبردی در سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا بوده است، زیر سؤال برده و افزوده است: "تشکیل یک دولت فلسطینی در کنار کشور اسرائیل مشکلات بیشماری به همراه دارد."»

 

رامنی تصریح کرد: «این ها همه مسئله است، مسائل بسیار دشواری است. من عقیده دارم که فلسطینی‌ها در هر حال خواهان صلح نیستند، به دلایل سیاسی، هدف آنها نابودی و محو اسرائیل است. به خاطر این مشکلات است که می‌گویم هیچ راه حلی وجود ندارد.»

 

رامنی نتیجه می‌گیرد: «شما خواهان قدری ثبات هستید، اما می‌بینید که این مسئله قابل حل نیست. می‌توان در این مسیر حرکت کرد اما هیچ معلوم نیست که بتوانیم به هدف برسیم.» او همچنین در گردهمایی تازه‌ی گفته است: «من میان گروه‌های گوناگون فلسطینی هیچ فرقی نمی‌بینم و به نظرم با هیچ یک از رهبران فلسطینی نمی‌توان در جهت صلح و آشتی گامی برداشت.»

منبع: جام نیوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.