سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران اقتصادی و سونامی مرگ در زندان‌های کثیف انگلیس

تحقیقات و آمار نشان می دهد شمار مرگ و میر زندانیان در انگلیس به رکوردی جدید رسیده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گزارش تکان ‌دهنده سازمان دیدبان زندان‌های انگلیس حاکی از آن است که در سال گذشته میلادی، حدود 230 زندانی در انگلیس در پشت میله‌های زندان از دنیا رفته ‌اند که در نوع خود، رکوردی جدید در این کشور به حساب می آید.

این بالاترین شمار مرگ و میر در زندان های انگلیس در تاریخ معاصر این کشور است. فقط در سال گذشته، 71 زندانی در انگلیس خودکشی کرده‌، که اکثراً از روش حلق ‌آویز برای گرفتن جان خود استفاده کرده ‌اند. هولناکتر آن است که در میان این افراد، سه نوجوان که در بازداشتگاه بسر می‌ بردند دیده می ‌شوند که آنان نیز با خودکشی از دنیا رفته‌ اند.

سازمان دیده‌ بان زندان‌های انگلیس اعلام کرده که بقیه مرگ‌ ها به علل طبیعی و پیر شدن زندانیان بوده است. این در حالی است که منتقدان می ‌گویند، بسیاری از این به اصطلاح مرگ و میرهای طبیعی، در حقیقت کاملاً قابل پیشگیری بوده، اما خدمات مناسب درمانی به محبوسان در انگلیس ارائه نمی شود.

گروه های حقوق بشری می ‌گویند دولت انگلیس صرفاً بر موضوع صرفه ‌جویی در بودجه زندان‌های این کشور متمرکز شده و علاقه چندانی به نجات جان زندانیان بیمار یا معلول از خود نشان نمی دهد و این موضوع باعث افزایش خودکشی در زندانها شده است چراکه انها امیدی به بهبود وضعیت خود ندارند.

همچنین مشخص شده که دو سوم از زندان‌های انگلیس از شلوغی بیش از حد رنج می ‌برند و این وضعیت آنقدر بد بوده که شبکه راشاتودی به نقل از بازرس ارشد زندان‌های انگلیس اعلام کرده که "صحنه ‌های آنچنان دلخراشی در زندان های انگلیس دیده ‌ام که شب‌ ها خوابم نمی ‌برد. دولت انگلیس از شرایط بسیار بد زندان‌ها، بخصوص زندان‌های زنان این کشور، باید از شدت ترس، مبهوت شود و شرمسار باشد"
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.