سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميريان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکيد کرد

حمايت رييس جمهور از مواضع ملت‌هاي آزاد جهان در مجمع عمومي سازمان ملل متحد

دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت گفت: نماينده جمهوري اسلامي بايد در مجمع عمومي سازمان ملل جهاني عاري از سلاح هسته‌اي، رفع تبعيض در نظام‌هاي حقوق بشري و حق حاکميت ملت‌ها را مورد تاکيد قرار دهد.

مهدي اميريان دبير کل دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در رابطه با سفر احمدي نژاد به نيويورک گفت: يکي از نکاتي که بايد به آن توجه شود آن است که حضور وي امسال نه‌تنها به عنوان نماينده ملت ايران بلکه به عنوان رياست جنبش عدم تعهد و کشورهاي عضو جنبش تعهد محسوب مي‌شود که اين امر مسئوليت سنگين‌تري بر عهده وي قرار خواهند داد.

اميريان خاطر نشان کرد: نماينده جمهوري اسلامي بايد در مجمع عمومي سازمان ملل جهاني عاري از سلاح هسته‌اي، رفع تبعيض در نظام‌هاي حقوق بشري و حق حاکميت ملت‌ها را مورد تاکيد قرار دهد.

وي با بيان اينکه ملت‌ها بايد از حقوق بين‌المللي برابري برخوردار باشند و به حقوق يکديگر احترام بگذارند، تصريح کرد: دولت‌هاي زورمدار نبايد به خود اجازه سوء‌استفاده استعماري از ملت‌هاي ديگر را بدهند و موضع جمهوري اسلامي ايران در عرصه جهاني حقوق برابر براي همه ملت‌ها است.

وي اضافه کرد: رئيس جمهور بايد تناقض‌هاي رفتاري آمريکا را نسبت به مقوله حقوق بشر، آزادي بيان و دموکراسي و استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي را به جهانيان گوشزد کند و تغييرات رفتار را از آنان مطالبه کند.

دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت در پايان به اشاره احترام كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در شانزدهمن اجلاس غير متعهد ها و ترك نكردن جلسه از سوي هيچ كدام از كشورهاي جنبش عدم تعهد اظهار داشت: در اجلاس تهران ترس کاذبي که از مواضع به حق از آمريکا داشته برطرف شد و اميدواريم که خود باوري و اعمال اين خودباوري را در سازمان ملل متحد را شاهد باشيم که تحت فشار کشورهاي استکباري قرار نگيرندو از مواضع ملت‌هاي آزاد دفاع كنند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.