سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراف مجرمان فراری به قتل دوستشان؛

دو برادرمجرم که در یک درگیری دوستشان را با ضربات چاقو از پای درآوردند پس از دستگیری لب به اعتراف گشودند.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران ،بیست و یکم شهریور امسال از طريق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع يک فقره درگيري منجر به جرح در افسريه ـ بين 15 متری اول ودوم به کلانتري156 افسريه اعلام شد .
با حضور مأموران کلانتري و بررسي هاي اوليه مشخص شد فردي به هويت "مصطفي . م" ( 22 ساله ) در درگيري با یکی از دوستانش به هویت "محمدعلي . م" ( 20 ساله )  بوسيله ضربات چاقو مصدوم و به بيمارستان منتقل می شود .
در زمان حضور مأموران در محل ، مقتول قبل از انتقال به اتاق عمل و در اظهاراتش فرد ضارب را معرفی و عنوان کرد که توسط یکی از دوستانش به هویت "محمدعلی " مضروب شده ، اما پس از انتقال به اتاق عمل و با وجود انجام اقدامات درمانی ، روز بعد حادثه به علت شدت جراحات ، فوت کرد .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به اداره دهم و آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اداره دهم اقدام به شناسایی و دستگیری شرکت کنندگان در نزاع و درگیری کردند و تعدادی از دوستان قاتل و مقتول حاضر در صحنه درگیری را دستگیر کردند ؛ همزمان برادر دیگر متهم به هویت "مهدی . م" نیز که اقدام به
فراری دادن برادران خود به اسامی "سعید" و "محمد علی" کرده بود نیز ، به دستور مقام قضایی دستگیر و به اداره دهم انتقال داده شد.
در شرایطی که تحقیقات از افراد شرکت کنده در نزاع و درگیری ، همگی نشان از ارتکاب جنایت توسط محمدعلی داشت ، کارآگاهان اداره دهم در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به متواری بودن متهمان پرونده ، با استفاده از شیوه و شگرد های روانشناسی و مذاکرات پیاپی با خانواده متهمان ، اعضای خانواده آنها را به همکاری با پلیس و معرفی ایشان ترغیب و تشویق کرده و نهایتا هر دو متهم ( سعید و محمدعلی ) در ساعت 15:00 مورخه بیست و هفتم شهریور با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی خود را معرفی می نمایند  .
در تحقیقات مقدماتی "محمدعلی" در اعترافات خود عنوان داشت : در خانه نشسته بودم که برادر کوچکترم ( سعید ) در حوالی ساعت 19:00 وارد خانه شد ؛ در حالیکه گریه می کرد عنوان داشت که دو نفر از دوستانم به اسامی مصطفی ( مقتول ) و مسعود ، با دو نفر از دوستان او درگیر شده و زمانیکه وی (برادرم) به آنها ( مصطفی و مسعود ) اعتراض کرده ، چند کشیده نیز به صورت او زده اند ؛ از آنجائیکه من با مصطفی و مسعود ، دوستان صمیمی بودیم ، از شنیدن این موضوع بسیار ناراحت شدم و بلافاصله با تلفن همراه مصطفی تماس گرفته تا علت را جویا شوم ؛ به همراه برادرم ( سعید ) به درب منزل مصطفی مراجعه کرده و به علت دعوای مصطفی و مسعود با برادرم ، با آنها مشاجره کردم که ناگهان با یکدیگر درگیر شدیم ؛ در زمان درگیری مصطفی یک چاقو از جیب خود خارج کرد و مسعود [نیز] یک چاقو و یک میله آهنی برداشت ؛ من نیز به خاطر دفاع از خودم با چاقو چند ضربه به مصطفی زده و از محل متواری شدم ؛ در زمان فرار ، در وسط کوچه زمین خوردم و چاقو از دستم افتاد ؛ برادرم سعید جلوی مصطفی آمد تا مرا نزند که مصطفی با چاقو چند ضربه به دست سعید زد.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت و اعترافات شهود در خصوص نقش دو برادر در درگیری منجر به جنایت ، هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار
گرفته اند  " ./ف
برچسب ها: اعتراف ، مجرم ، فراری ، قتل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.