سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری قاتل کینه جو

مجرم فراری که در یک درگیری فردی را به ضربات چاقو به قتل رساند و به مدت یک سال گریخته بود سرانجام در یک عملیات تخصصی پلیس در مخفیگاهش دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران،بیست و هفتم مرداد سال گذشته از طريق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع يک فقره درگيري در خيابان مالک اشتر ـ نرسيده به خیابان کارون ، به کلانتري108 نواب اعلام شد .
در بررسيهاي بعمل آمده مشخص شد فردي به هويت "بیژن . خ" ( 36ساله ) با فردی به هویت "سعید . ف" 46 ساله درگیر شده که به علت اصابت ضربات چاقو به قتل رسيده است. با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به اداره دهم و آغاز تحقیقات مشخص شد که متهم متواری به همراه همسرش و جهت درمان ناراحتی قلبی هسمر خود ، به تهران ـ بیمارستان میلاد مراجعه و زمانیکه قصد داشته تا پس از انجام اقدامات درمانی مجددا به شهرستان بازگردد ، در مقابل درب منزل پدرزنش با مقتول درگیر می شود ؛ در زمان درگیری ، سعید چندین ضربه چاقو به سینه و قفسه سینه مقتول وارد و پس از آن ، از محل متواری می شود .
در تحقیقات صورت گرفته جهت مشخص شدن انگیزه جنایت مشخص شد که چند سال پیش "سعید . ف" ( متهم )  به همراه اعضای خانواده اش در یکی از شهرستانهای شمال غرب کشور سکونت داشته که پسر وی به هویت محمود ( 20 ساله ) با مراجعه به مغازه ی مقتول ، به عنوان شاگرد مشغول به کار شده اما پس از گذشت مدتی ، به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا می کند ؛ همین موضوع باعث می شود تا مقتول ، به بهانه اطلاع دادن موضوع اعتیاد محمود به خانواده اش ، با اعضای خانواده ی وی ارتباط و تماس پیدا کند .
با اطلاع "سعید . ف" از موضوع ارتباط مقتول با اعضای خانواده اش ، اختلاف شدیدی میان سعید و همسرش ایجاد و باعث می شود تا آن دو پس از شدت گرفتن اختلافات ، تصمیم به متارکه گرفته و همین موضوع باعث زندگی جداگانه آنها از یکدیگر می شود . در حالیکه مقتول قصد داشته تا پس از متارکه سعید از همسرش با همسر وی ازدواج کند ، با پشیمانی آنها (سعید و همسرش) در تصمیم گیری برای متارکه و در حالیکه فرزندانشان (دو دختر و یک پسر) در طول مدت اختلاف میان آن دو در منازل بستگان زندگی می کردند ، سعید و همسرش مجددا تصمیمبه ادامه زندگی با یکدیگر گرفته و طی این مدت نیز محمود اعتیادش را ترک کرد. سعید و خانواده اش ، برای ادامه زندگی تصمیم گرفتند به همراه فرزندانشان ، به شهرهای شمالی کشور رفته و در ساری ساکن می شوند ؛ پس از گذشت مدتی و به علت تشدید ناراحتی قلبی همسر سعید ،سعید به همراه همسرش در مورخه بیست و ششم مرداد سال گذشته  به تهران ـ منزل پدر زنش مراجعه کرده تا فردای آنروز جهت معاینه و انجام اقدامات درمانی به بیمارستان میلاد مراجعه نمایند ؛ در مورخه بیست و هفتم مرداد و پس از بازگشت آنها از بیمارستان و در مقابل درب منزل پدر زن سعید و در حالیکه همسر سعید در خانه حضور داشته ، میان متهم و مقتول در
مقابل درب منزل درگیری ایجاد می شود که منجر به قتل بیژن و متواری شدن سعید می شود
. در شرایطی که متهم پس از ارتکاب جنایت از تهران متواری شده و اعضای خانواده اش نیز منکر هرگونه اطلاع از وی بودند ، کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم به دفعات اقدام به تغییر مخفیگاه خود در شهرهای مختلف کشور کرده و طی این مدت در شهرهای مختلف ساری ، تهران ، میانه ، اردبیل و ... زندگی مخفیانه داشته است . اما با وجود زندگی
مخفیانه متهم ، سرانجام کارآگاهان در ساعت 12:00 روز دوشنبه مورخه بیست و هفتم شهریورامسال موفق به دستگیری وی در میدان آریاشهر تهران شده که با انتقال متهم به اداره دهم و آغاز تحقیقات ، وی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد .
با انتقال متهم به اداره دهم و آغاز تحقیقات ، وی صراحتا به درگیری منجر به قتل "بیژن . خ" اعتراف و در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت : " پس از بازگشت از بیمارستان ، مجددا به منزل پدرزنم مراجعه کرده تا به همراه همسرم و پس از برداشتن وسایل به شهرستان بازگردیم ؛ در حالیکه همسرم به منزل پدرش رفته بود ، من نیز با پیدا کردن محلی برای پارک خودرو به سمت درب منزل پدرزنم رفته اما به علت خراب بودن آیفون منتظر ماندم تا همسرم دربرا باز نماید ؛ در حالیکه منتظر باز کردن درب خانه از سوی همسرم ایستاده بودم ، ناگهان سایه ای را در پشت سر خود احساس کردم ؛ بلافاصله به پشت سر خود نگاه کرده و بیژن را دیدم که قصد  داشت تا  با یک چوب دستی مرا مضروب کند ؛ در حالیکه با بیژن درگیر شده بودم ، توانستم در یک لحظه چوب را از دست بیژن خارج کرده اما او ناگهان چاقویی را از کمرش بیرون آورد و به سمت من آمد اما مجددا توانستم در یک فرصت مناسب چاقو را نیز از او گرفته و این بار و در حالیکه چوب دستی به دست بیژن افتاده بود ، با چاقو چندین ضربه به سینه و شکم وی زده و همزمان با حضور همسرم در مقابل درب منزل ، چاقو را بر روی زمین انداخته و به سرعت از محل متواری شدم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، بااعلام این خبر گفت : " با توجه به اعترافات صریح متهم ، قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژهقتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./ف
برچسب ها: مجرم ، فراری ، چاقو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.