سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

طرح توریستی گردشگری هماگ 2 بی جواب مانده است

فاز مطالعاتی طرح توریستی،گردشگردی هماگ 2 درمحل پلنگ دره بجنورد پس از 2سال مطالعات همچنان بی جواب مانده است.

یکی از مدیران ارشد پروژه هماگ در گفتگو اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،خراسان شمالی را دارای جاذبه ها و ظرفیت های فراوانی در بخش توریستی و گردشگری دانست.

وی اظهارداشت:به دلیل آماده نبودن زیر ساختها و اینکه این منطقه هیچ ویژگی نسبت به مناطق آزاد ندارد سرمایه گزاران رغبتی برای سرمایه گذاری در این منطقه ندارند.

وی ادامه داد: دوسال پیش طرح جامعه این طرح مفصل تهیه شده و به استانداری داده شده است اما تاکنون بی جواب مانده است.

 طرح هماگ 2،قرار است در محل کوه باباموسی بجنورد اجرایی شود که متاسفانه به علت عدم همکاری استانداری این پروژه پس از اتمام مطالعات تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد:در این طرح دولت در سال جاری اعتبار اندکی را برای اجرای طرح های مطالعاتی اختصاص داده است.

مدیرارشد پروژه هماگ خاطرنشان کرد:بزرگ ترین شهربازی دنیا و همچنین احداث مجموعه از گونه های حیات وحش به منظور بازدید و شکار مسافران از مهم ترین برنامه های شرکت هماگ برای اجرای هماگ 2 در منطقه باباموسی است.

- احداث پایگاه صنایع دستی 500 میلیارد تومان سودآوری دارد

وی از برنامه ریزی هماگ 2 در جهت احداث منطقه ویژه مختص صنایع دستی کشورهای عضو اکو خبرداد و گفت:در صورت اجرای منطقه ویژه کشورهای عضو اکو المان های صنایع دستی 31 استان کشور با احداث فروشگاهای هزارمتری به عنوان پایگاه صنایع دستی کشور معرفی می شود.

این طرح یک طرح فرا ملی است و در رشد اقتصادی و گردشگری تاثیر فراوانی دارد و زمانی صنعت گردشگری در این استان رونق می گیرد که این طرح اجرایی شود.

- فاز دوم هماگ 2 از باباموسی تا ایوب پیغمبر

وی با اشاره جاذبه های گردشگری منطقه ایوب پیغمبر بجنورد گفت: آب گرم ایوب کمتر از سرعین نیست ودر صورت همکاری مسئولین استان هماگ2درنظر دارد یک مکان گردشگری آبی –تفریحی دراین منطقه احیاءکند.

به گفته وی اگر این طرح عملیاتی شود اشتغال زایی وافزایش درآمد رابرای مردم این منطقه به دنبال خواهد داشت.

این مدیر شرکت به فاز سوم این طرح درقالب احداث یک دهکده کوچک المپیک خبردادو اضافه کرد: برای احیاء بازیهای بومی محلی  استان وکشورهای همسایه این شرکت درنظر دارد یک دهکده المپیک را در این منطقه راه اندازی کند.

همچنین باتوجه به زیباییهای سد شیرین دره وراه اندازی سد قردانلو بازیهای آبی را می توان احیاء کرد.

وی درپایان بابیان اینکه مسئولین استان توسعه نگر نیستند، از مسئولین خواست تا با تشکیل جلسات توسعه اقتصادی وتوسعه دراحیاء طرح های اقتصادی وگردشگری همکاری لازم راداشته باشند.

یادآور می شود: هماگ تاکنون مجتمع ملکه آسمانها را در بند عباس ساخته وبه بهره برداری رسانده  که این پروژه از نظر کیفیت ساخت در فراخوان راه وشهرسازی رتبه اول را کسب کرده است.

پروژه هماگ 2نیز در بندر عباس شروع شده و درمشهد هم درحال گرفتن زمین برای اجرای پروژه تفریحی-فرهنگی -اقامتی بوده و درحال حاضر مشغول اجرای مجتمع تفریحی-فرهنگی واقامتی بجنورد با 30 درصد پیشرفت فیزیکی است./س

 

 

 

برچسب ها: طرح ، تروریستی ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.