سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

شمارش معكوس خشم جهان اسلام تا سقوط استكبار جهاني

اتشار فيلم موهن آمريكايي- صهيونيستي در اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) گام ديگري از پروژه‌اي است‌ كه هدف نامباركش مخدوش كردن كاملترين دين الهي در راستاي استمرار استيلاي استكبار جهاني بر پهنه گيتي است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، طي روزهاي اخير انتشار فيلم موهن آمريكايي اسرائيلي موجي از خشم مسلمانان جهان را به دنبال داشت.

آنچه مسلم است اين كه دنياي غرب در اهانت و حمايت از توليد كنندگان آثار سخيف ضد اسلامي يد طولايي دارد؛ حتما به خاطر داريد كه درسال 1988سلمان رشدي چهارمين كتاب خود را با عنوان آيات شيطاني منتشر كرد، كتابي كه اهانت‌هاي مشمئزكننده‌اي را به مقدسات اسلامي نسبت داده بود.

اين كتاب كه در كشورهاي ايران، هند، پاكستان، بنگلادش، مصر، آفريقاي جنوبي رسما ممنوع اعلام شده بود با واكنش تند مسلمانان جهان روبرو شد در همين راستا حضرت امام خميني (ره) به عنوان رهبر معنوي جهان در پيامي در تاريخ 14 فوريه 1989حكم ارتداد و كشتن سلمان رشدي را صادر كردند و اين فتوا تا به امروز بر قوت خود باقي است.

در همين راستا مقام معظم رهبري در سال 1383 حكم امام خميني (ره) را غيرقابل تغيير خواندند و پس از اين فتوا برخي از نهادهاي دولتي ايران، جايزه‌هايي براي قتل وي تعيين كردند.

اما با وجود خشم جهان اسلام از كتاب اهانت آميز اين شخص مرتد، دولتمردان و سردمداران دنياي غرب با حمايت و تشويق تلويحي سلمان رشدي مسير را براي ساير جسارت كنندگان به اسلام فراهم كردند، نمونه بارز اين امر اهداي لقب شواليه به سلمان رشدي در ژوئن سال 2007 از سوي اليزابت دوم ملكه انگلستان است، اين اهداي مدال ضديت مقامات ارشد كشورهاي غربي را با اسلام به روشني آشكار كرد.

*كاريكاتوريست هتاك

درسال 2007 ميلادي بود كه بار ديگر قلب حدود 1/5ميليارد مسلمان در سراسرجهان از كاريكاتورهاي موهن يك نشريه دانماركي در جسارت به ساحت مقدس نبي اكرم (ص) جريحه دارشد.

وسترگارد، كاريكارتوريست دانماركي در اقدامي شنيع كاريكاتورهايي را از چهره رسول اكرم(ص) در يك نشريه دانماركي منتشر كرد اين اقدام بار ديگر با حمايت دولت دانمارك و ساير دولت‌هاي اروپايي مواجه شد، اگر چه كاريكاتوريست دانماركي پس از اين اقدام اهانت آميز  در زندگي جهنمي به سر برد و روي آرامش نديد اما آتش خشم مسلمين جهان هيچ‌گاه فروكش نكرد .

*نمايش فيلم فتنه ازسوي فتنه گران جهاني

"فتنه" نام فيلمي است اثر خميرت ويلدرس رهبر حزب براي آزادي در پارلمان هلند، اين فيلم در ارتباط با قرآن و مسلمانان ساخته شده است،  نام فيلم از واژه عربي فتنه گرفته شده كه بارها در قرآن به كار رفته است.

 اين فيلم 15 دقيقه‌اي كه پس از عدم قبول پخش آن در بسياري از سايت‌ها و شبكه‌هاي تلويزيوني هلند سرانجام روي وبسايت ويدئويي لايوليك به دو زبان انگليسي و هلندي منتشر شد، قابل دسترس است.

 اين فيلم اسلام را دشمن آزادي و خشونت طلب و همچنين مسلمانان را تروريست و وحشي معرفي مي كند، ويلدرس قرآن را با كتاب برومن نوشته آدولف هيتلر مقايسه كرده است و به ادعاي خودش آن را منشأ الهام گيري براي حملات تروريستي و ديگر خشونت‌ها مي‌داند اين فيلم واكنش‌هاي بسياري را از طرف مسلمانان و حتي سياستمداران غيرمسلمان درپي داشته است.


**كشيشي كه گوي سبقت را در اهانت به مقدسات ربود

سال 2009 در سالگرد 11 سپتامبر يعني همان روزي كه برج‌هاي دوقلوي تجارت جهاني فرو ريخت، تري جونز كشيش يك كليساي كوچك در فلوريداي آمريكا فراخوان قرآن سوزي صادر كرد.

 تري جونز و كليساي وي سابقه طولاني در اسلام ستيزي دارند، جونز در سخنراني‌ها و كتاب خود، اسلام را ديني شيطاني خوانده و با سخناني تحريك آميز خواستار اقدام مسيحيان براي نابودي اسلام شده است.

اين كشيش كليساي فلوريدا كه افكار سياسي افراطي دارد در سياست‌هاي افراطي گرايانه جمهوري خواهان و دولت آمريكا در زمان رياست جمهوري جورج بوش از جمله لشكركشي به كشورهاي اسلامي همانند عراق، افغانستان حمايت جدي كرده و مروج جنگ‌هاي نوين صليبي است.

حمايت وي از مك كين نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا درسال 2008 نزديك بود به چالشي براي مك كين منتهي شود .

اين كشيش آمريكايي همواره از اينكه اسلام بيش از يك و نيم ميليارد نفر پيرو دارد ناراحت بوده و بهمين دليل در توجيه اقدامش مي‌گويد:
هدف از اين اقدام و فعاليت‌هاي مشابه آن، اين است كه به مسلمانان فرصت دهيم از دين خود برگردند.

**فيلمي كه خشم مسلمانان را برانگيخت

اما پروژه اهانت به مقدسات اسلامي از سوي دنياي غرب گويي تمامي ندارد، در‌آخرين پرده از اين قبيل جسارت‌ها شبكه عنكبوت رسانه‌اي و تبليغاتي جبهه استكبار اين بار مقدس ترين چهره در ميان مقدسات مسلمانان را نشانه گرفت، پخش تيزرهايي از فيلم بي گناهي مسلمانان در يوتيوپ نخستين جرقه‌ها را در ممالك اسلامي شعله ور كرد تا اينكه شبكه النصر مصر كه مجري‌گري آن را يك قبطي افراطي بنام شيخ خالد عبدالله برعهده دارد، با پخش اين فيلم انبار باروت خشم مسلمانان مصري را به انفجار درآورد.

* شمارش معكوس تاسقوط استكبار

اما موج اعتراضات مسلمانان همچنان ادامه دارد و آمريكا و اسرائيل با توليد اين اثر نمايشي موهن، بار ديگر بر سياست‌هاي متناقض خود مبني بر احترام به حقوق ساير اقليت‌هاي مذهبي صحّه گذاشتند.

دامنه اعتراضات مردمي تمام كشورهاي مسلمان را در برگرفته است، پس از مصر تظاهرات در كشورهاي ديگري چون؛ ليبي، يمن، اندونزي، سودان، تونس، لبنان، تركيه، افغانستان و... ادامه دارد.

تظاهركنندگان خشمگين افغان كه اكثريت آنان را دانشجويان تشكيل مي‌دهند، در سراسر شرق افغانستان شعار"مرگ بر آمريكا" را طنين انداز كرده اند.

به گزارش روزنامه تايمز هندوستان بيش از 30 افغاني در اين تظاهرات كشته شده اند.

اين تظاهرات در تركيه هم حال و هواي خاصي داشت چرا كه حزب اسلامي "سعادت تركيه" با شعار‌هاي ضد استكباري، سفارت آمريكا در آنكارا را تسخير كردند.

در ايران هم مردم مسلمان كشورمان پس از نماز جمعه هفته گذشته دست به تظاهرات گسترده عليه اين اقدام موهن استكبار جهاني زدند و اين انقلاب جديد عليه آمريكا و اسرائيل همچنان خروشان و جاري است...

 آنچه مسلم است اين كه اهانت‌ به مقدسات ديني كه با هدف مقابله با نهضت جهان شمول اسلامي در دستور كار جبهه استكبار جهاني به سردمداري آمريكا و صهيونيسم بين الملل قرار گرفته است نتيجه‌اي عكس درپي خواهد داشت و به معني شمارش معكوس براي سقوط و انحطاط كشورهاي استكباري است.

گزارش// عليرضا كرمي

"انتهاي پيام"/پ3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.