سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سرنوشت سوریه با تاکتیک سوری-سوری رقم خواهد خورد

يک کارشناس سياست خارجي گفت: پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران مبتني بر توافق داخلی در سوريه و نقطه آغازي بر کاهش خشونت‌ها در اين کشور بوده است و به نفع همه طرفين درگير است چرا که ادامه بحران جز افزايش تلفات و هزینه‌ها نتيجه‌اي نخواهد داشت.

سعدالله زارعي در  گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به نشست چهارجانبه قاهره گفت:‌ اين نشست به پيشنهاد محمد مرسي رئيس جمهور مصر بر مبناي حل و فصل مسائل سوريه از طريق سياسي شکل گرفته و به معناي به بن بست رسيدن راهکارهای امنيتي است که قبلاً عربستان و ترکيه بر آن تأکيد داشتند.

وي افزود: اين نشست سه جانبه بر مبنای مخالفت با مداخله خارجي بوده و همانطور که وزير خارجه ايران پيشهاد کرده، به دنبال يک راه حل سوري- سوري است و انتقال پرونده سوريه از فضاي بين‌المللي به سطح منطقه‌اي و از فضای منطقه‌ای به سطح داخلي سوريه نقطه عطفي است در نشست‌هايي که در دو سال اخير در خصوص موضوع سوريه برگزار شده است.

زارعي با تاکيد بر اهميت اين نشست تصريح کرد:‌ راه حل ايران مبنايی براي گفتگوهاي آتی درباره بحران سوريه خواهد بود و فاصله زمانی کوتاه بين نشست‌هايي که در اين زمينه برگزار شده، نشانگر توجه کشورهاي منطقه به خصوص ايران،‌ مصر و ترکيه براي هرچه سريعتر حل کردن اين منازعه است چرا که طولاني شدن اين وضعيت دستاوردهای آن را مخدوش خواهد کرد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران مبتني بر توافق در سوريه، نقطه آغازي بر کاهش خشونت‌ها در اين کشور بوده و به نفع همه طرفين درگير است چرا که ادامه بحران جز افزايش تلفات و هزینه‌ها نتيجه‌اي نخواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، سوریه ، نشست قاهره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.