سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلب شما با چه آب و هوايي سازگار است

موج هواي گرم، سبب آسيب رسيدن به قلب مي شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌مرگ زودرس ناشي از بيماري هاي قلبي و عروقي،‌به ميزان قابل توجهي در موج هواي گرم افزايش يافته و نوسانات زياد هوا نيز برآن مؤثر است.

محققان استراليايي معتقدند، درجه حرارت مطلوب براي سلامت قلب، 24 درجه سانتي گراد است.اين محققان در تحقيق خود، آب و هواي معتدل را بيش از آب و هواي سرد مورد مطالعه قرار دادند.نتايج نشان داد، آمادگي براي مراقبت هاي پزشکي قلبي در روزهاي گرم بايد در بالاترين ميزان صورت گيرد.

گرما مي تواند با افزايش غلظت خون و برون ده قلب و همچنين کم آبي بدن در اثر عرق کردن به صورت يک ماشه براي حوادث قلبي عروقي عمل کند.

در اين تحقيق گزارشات آب و هوايي در عرض 8 سال به همراه فصل،روز و ميزان رطوبت مورد بررسي قرار گرفت؛ نتايج نشان داد در روزهايي که دماي متوسط 10 درجه بوده 30 نفر کشته و در روزهايي با 32 درجه حرارت، 45 نفر در اثر حملات قلبي کشته شده اند.

به نظر مي رسد تغييرات آب و هوايي، امواج گرمايي بيشتر، شديدتر و طولاني مدت تري را توليد و در نتيجه آفراد آسيب پذير مانند سالمندان و بيماران قلبي را در معرض استرس بيشتري قرار مي دهد؛ چراکه گرما بيش از سرما داراي تأثير ناگهاني است.

تحقيقات در 50 شهر ديگر استراليا نيز نتايج مشابهي را نشان داد.

ارتباط بين دما و مرگ و مير ناشي از بيماري هاي قلبي در موقعيت هاي مختلف جغرافيايي به جمعيت و تفاوت هاي اجتماعي-جمعيتي بستگي دارد./ع ل
برچسب ها: قلب ، مرگ ، حمله قلبی ، گرما ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.