سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

راه اندازی موزه دریانوردی در هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : به مناسبت هفته دریانوردی نخستین نمایشگاه تجهیزات دریانوردی هرمزگان در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس گشایش می یابد .


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس صفایی افزود : بزودی موزه دریانوردی استان برای نمایش دائمی تجهیزات و تاریخ دریانوردی هرمزگان راه اندازی می شود .

وی گفت : دیدار با خانواده های معظم شهدا ، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با دریانوردان هرمزگانی از دیگر برنامه های هفته دریانوردی در هرمزگان است .

55 هزار دریانورد در هرمزگان در حوزه های تجاری ، تفریحی ، صنعتی و شیلات فعالیت می کنند .

صفایی افزود : طرح توسعه بندرشهید رجایی با پیشرفت کاری 74 درصد ، طرح توسعه بندرلنگه که مراحل پایانی را می گذراند ، ساماندهی بندرهرمز ، ساخت و تکمیل ترمینال کانتینری و فرآورده های نفتی در مجتمع بندری شهید رجایی و ساخت بندرچند منظوره نخل ناخدا با پیشرفت کاری 21 درصد از مهمترین طرح های در حال ساخت در حوزه بنادر و دریانوردی است .

وی گفت : بزودی 3 فروند شناور مسافری با ظرفیت 180 نفر به ناوگان مسافری دریایی مسیر بندرعباس به قشم و هرمز و بالعکس اضافه می شود .

این شناورها با هزینه سه میلیارد و 600 میلیون تومان در شرکت مدکندآلوی قشم ساخته شده است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : با هدف نوسازی ناوگان مسافری دریایی استان 5 شناور دیگر تا پایان امسال به شمار ناوگان مسافربری اضافه می شود .

صفایی افزود : این شناورهای مسافری 300 نفر ظرفیت دارند و برای ساخت آنها در این شرکت 6 میلیارد تومان هزینه می شود .

32 شناور با ظرفیت جابجایی دو هزار و 800 نفر در مسیرهای دریایی بندرعباس به قشم و هرمز و بالعکس فعالند .

وی گفت : برای نوسازی ناوگان مسافری 40 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که تاکنون 30 میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است .

سالانه بیش از 100 هزار تردد دریایی به 71 بندر هرمزگان صورت می گیرد .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : بیش از 14 هزار و 900 میلیارد ریال برای اجرای طرح های در دست اقدام حوزه بنادر و دریانوردی در استان سرمایه گذاری شده است ./س

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.