سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/ مدرس داوران جشنواره تئاتر کودک:

محتوا در نمایش های کودک و نوجوان اهمیت دارد

مدرس داوران کودک و نوجوان نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: برای ساخت یک نمایش نباید تنها به موزیکال و کمدی بودن اثر نمایشی اکتفا کرد بلکه در تهیه و ساخت نمایش‌های کودک و نوجوان باید به محتوا پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ سهراب نیک فرجاد گفت: متأسفانه این روزها مرسوم شده به جای محتوا در بیشتر نمایش‌های کودک و نوجوان به جنبه موسیقی و متن کمدی نمایش پرداخته می‌شود و این نکته یک معظل در ادبیات نمایشی است.
نیک فرجاد با بیان اینکه  به راحتی نمی توان پیام های منتقل شده از آثار نمایشی به کودکان و نوجوانان را از ذهن او پاک کرد.گفت :در دوره های داوران کودک جشنواره  مطالبی در خصوص تئاتر و هنرهای نمایشی به زبان کودکانه برای بچه های 7 تا 11 سال و نوجوانان 11 تا 15 سال، آموزش داده می‌شود و در پایان با برگزاری آزمون داروان کودک و نوجوان جشنواره انتخاب می‌شوند.
نیک فرجاد گفت: تفکیک گروه سنی کودک و نوجوان از یکدیگر این حسن را دارد که در کلاس‌ها مسائلی که آموزش داده می‌شود به زبان خود بچه هاست. یعنی کودکان با زبان خود و با نوجوانان هم به زبان خود با اساتید ارتباط برقرار می‌کنند.
وی با بیان اینکه برقراری ارتباط با کودکان به بیان متفاوتی نیاز دارد، گفت: کسانی که در حوزه هنرهای نمایشی فعالیت می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که سنین مختلف ویژگی های خاص خودشان را دارند.
نیک فرجاد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را محلی برای تبادل اندیشه و افکار نمایشی عنوان کرد و افزود: جشنواره بین المللی کودک و نوجوان فرصت خوبی است تا دانسته های نمایشی در زمینه تئاتر کودک و نوجوان به نوجوان گذاشته شود.
نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16 تا 22 مهر در همدان برگزار می شود./س
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.