سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصغر توسلي:

متوليان امور فرهنگي رقيب سينماگران شده اند

متاسفانه در سال هاي اخير متوليان امور فرهنگي به جاي حمايت از سينما و بخش خصوصي رقيب سينماگران شده اند.

اصغر توسلي كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت توليد فيلم و مديريت آن در سينما گفت: با توجه به شرايط نامطلوب كنوني، كمبود ساخت آثار مناسب از سوي كارگردانان و تعامل اندك مديران با سينماگران و عوامل فرهنگي توليد سينما وضعيت مناسبي ندارد.
توسلي در خصوص تاثير سياست هاي مديريتي در جريان توليد فيلم خاطرنشان كرد: با سياست گذاري هاي متوليان و مسئولان فرهنگي مي‌توان اوضاع فعلي را بهبود بخشيد اما بايد اين سياست گذاري ها در جهت گسترش و صعود سينما باشد اما متاسفانه در سال هاي اخير برخي مشكلات اساسي و مميزي هاي دست و پاگير باعث امنيتي شدن فضاي سينما و در نتيجه كم كاري كارگردانان شده است.
وي افزود: متاسفانه در سال هاي اخير متوليان امور فرهنگي به جاي حمايت از سينما و بخش خصوصي رقيب سينماگران شده اند و همچنين تكثر مراجع برخورد با سينما، ايجاد موانع توسط نيروي انتظامي و ارگان هاي ذي ربط بر سر كار توليد كنندگان و افزايش خط قرمزها باعث وحشت كارگردانان از انجام كار شده است.
توسلي با اشاره به تاثير فيلم سازان در روند مديريت سينما بيان كرد: در مديريت سينما ضمن استفاده از افراد توانمند در اين حوزه بايد از افراد كارشناس مرتبط با فرهنگ دعوت به همكاري شود متاسفانه در اين سال ها با به كارگيري افراد فارغ و دور از سينما و ارجحيت سياست بازي ها بر امور فرهنگي سينما سير نزولي پيدا كرده است.
اين كارگردان با تاكيد به تاثير بخش خصوصي در روند فيلم سازي عنوان كرد: در حال حاضر اكثر فيلم ها در بخش خصوصي ساخته مي شود اما در صورت عدم حضور اين بخش در صنعت و كارهاي فرهنگي، كم كاري ارگان ها و نهادهاي ذي ربط در حمايت از سرمايه گذاران و عدم شفاف سازي درست از سياست ها نمي‌توان اوضاع بهتر از اين را براي سينما در نظر گرفت.
توسلي در پايان در خصوص تاثير برپايي جشنواره ها در كيفيت فيلم هاي توليدي اذعان كرد: متاسفانه در سال هاي اخير تعدد جشنواره هاي كم مايه نتوانسته در كيفيت فيلم هاي توليدي و تعويض نگاه فيلم سازان به آثار تاثيري داشته باشد.
وي افزود: اين جشنواره ه در صورت سرمايه گذاري مستمر نهادهاي ذي ربط مي‌توانند موثر باشد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.