سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصي باشگاه خبرنگاران/

پيکر هم‌رزم شهيد جهان آرا و شاگرد آيت‌الله مرعشي نجفي‌ تشييع شد

مراسم تشييع پيکر شهيد حاج شيخ محمد حسين حيدريان قهفرخي با حضور مسئولان و مردم قبل از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، يک بار تا پاي چوبه‌دار پيش رفته بود ولي خدايش خواست براي دفاع از وطن زنده بماند تا روزهاي سخت اسارت خرمشهر را پا به پاي شهيد جهان‌آرا، شهيد محمد دهقان و ساير هم رزمان سپري کند.
حاج شيخ محمد حسين حيدريان قهفرخي سال 1342 در شهر خرمشهر در حالي ديده به جهان گشود که نداي انقلاب آرام آرام به گوش مي‌رسيد.
وي تحصيلات ابتدايي خود را در زادگاهش آغاز  کرد و از حضور آيات عظام عبدالکريم کشميري، مرعشي نجفي، وحيدخراساني، محسني، خاقاني و ... بهره جست که همين مهم دليلي بر سالک بودن وي است.

حاج شيخ محمد حسين حيدريان قهفرخي با شروع جنگ هشت سال دفاع مقدس علاوه بر مبارزه پابه‌پاي ساير رزمندگان از درس و منبر غافل نشده و همچنان به رسالت خود ادامه داد.

وي يکي از فرماندهان تخريب سپاه خرمشهر و بازرس ويژه وزير کشور در جنوب ايران بود مدتي نيز امام جمعه موقت شهر شوش را به عهده داشت که به خوبي از عهده اين امانت بر آمد و به دليل رشادت، شهامت و شجاعتي که داشت بين دوستان و هم رزمان لقب چيفتن -که نوعي ماشين ديزلي جنگي قدرتمند است- مشهور بود.

وي در سالهاي پر حرارت جنگ در عمليات‌هاي بيت المقدس و فاو دين خود را ادا کرده بود و در سال 63 در سه مرحله توسط ترکش، موج انفجار و تخريب سنگر به درجه رفيع جانبازي نايل آمد و به عنوان جانباز شيميايي سالها با اين مشکل به سر برد.

حاج محمد حسين حيدريان قهفرخي بين دوستان به شيخ معروف بود و بعد از جنگ تحميلي زمينگير شد، ولي سه سال توانست همچون جبهه هاي جنگ سالم و تندرست مجلس گردان ايل و خانواده‌اش باشد ولي اين آخرين فرصت بود چرا که به مدت ده سال يعني تا آخر عمر با برکتش زمينگير بود.

وي بعد از پايان يافتن جنگ تحميلي از پاي ننشسته و در سنگر ديگري به مبارزه پرداخت مبارزه‌اي که با فکر، قلم و انديشه براي مقابله با آن اعلام آمادگي کرده بود.

وي علاوه بر اين عارف، سالک و شاعر بود مورخ اسلام نيز به شمار مي‌رفت به طوري که تاليف سه کتاب "اسماءالحسني"، "لوامع المحسنيه" و "طب الاعشاب" از جمله آنهاست.

شيح محمد حسين حيدريان قهفرخي در حالي به کار تدريس و تحقيق مشغول بود که همزمان با مشکلات بيماري‌هاي ناشي ازجنگ تحميلي دست و پنجه نرم مي‌کرد به طوري که 87 بار عمل جراحي کرده و دو پاي وي را از ناحيه زانو قطع کرده بودند هر چند شيخ دو پاي خود را از دست داده بود ولي روز به روز شور و اشتياق وي براي خدمت به مردمان اين مرز و بوم ادامه داشت چراکه دوستان وآشنايان به خوبي به اين مهم اقرار مي کردند.

حاج شيخ محمد حسين قهفرخي (خادم الحسين(ع)) در واپسين روزهاي شهريورماه همچون سال 59 که با شور و شوق در چنين روزهايي به استقبال جنگ تحميلي رفته بود با همان شور و حرارت نداي حق را لبيک گفته و به درجه عالي شهادت نايل آمد پيکر اين شهيد بزرگوار قبل از ظهر امروز (چهارشنبه 29 شهريورماه) از مقابل درب منزل وي که همه روزه بر روي همگان باز بود تشييع شد.

پيکر اين شهيد بزرگوار براي آراميدن ابدي به زادگاهش يعني خرمشهر منتقل شد البته با تاملي در مراسم تشييع وي مي‌شد به خوبي دريافت که حضور همه طيف‌هاي مردم از هر طبقه و سني نشان دهنده زندگي صادق و بي آلايش وي بوده است.

در پايان لازم به ذکر است مراسم تشييع وي از صبح روز پنج شنبه (30 شهريورماه) در خرمشهر و با حضور مقامات و مسئولان اين شهرستان و مردم برگزار خواهد شد.










انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
خدارحمتش کند