سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس مجلس:

وزارت اقتصاد از تلاطم بازار ارز به مجلس توضيح دهد

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وزارت اقتصاد در بازار ارز مسئوليت دارد،‌ گفت: وزارت اقتصاد بايد در خصوص تلاطم بازار ارز به مجلس توضيح دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ایرج ندیمی نماينده مردم لاهيجان در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی با بیان اینکه براساس این اصل در صورتی که یک‌چهارم نمایندگان مجلس از رئیس جمهور یا وزرا سوالی درباره وظایفشان انجام بدهند، این افراد باید به این سوالات پاسخگو باشند، گفت: رویکرد سوال از مسئولان برای کشور تحرک مدیران و توسعه را به دنبال دارد که این سوالات باید در حوزه مصوبات و وظایف دستگاه اجرایی باشد.

وي در ادامه با بیان اینکه اگر مسئولی از دولت اظهارنظری را در رسانه‌ها انجام دهد، آیا وزیر دیگری باید پاسخگوی آن باشد؟ افزود: اگر سوال از حسینی وزیر اقتصاد در رابطه با برنامه و موضوع بود و یا اینکه در شورای پول و اعتبار عضو بود، می‌توانستیم سوال را از این وزیر بپرسیم.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید براساس مسئولیت‌های مصوب مجلس موضوعات را پیگیری کنند، یادآور شد: اگر سوال را به نحو کنونی از وزیر اقتصاد پیگیری کنیم، به طور حتم ربطی به اصل ۸۸ ندارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با رد اخطار قانون اساسی ندیمی با بیان اینکه هم‌اکنون سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در شورای پول و اعتبار عضو است، گفت: وزارت اقتصاد در بازار ارز مسئوليت دارد به همين دليل از او براي پاسخ به اين سوال دعوت شده است. البته مي‌توان از مسئولان دولتي درخواست كرد كه در اظهارنظرهاي خود دقت داشته باشند.

وي افزود: البته ممكن است در اين رابطه دولت تمايلي به اصلاحاتي در اظهارنظرها و عبارات خود داشته باشد و اگر بنا باشد نكته‌اي را مطرح كند، خود تصميم‌گيري مي‌كند.

انتهاي پيام/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.