سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نوروپاتی از مشکلات شایع در بیماران دیابتی است

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد نوروپاتی از مشکلات شایع در بیماران دیابتی به شمار می رود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد بر اساس اعلام مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد : نوروپاتی يكي از عوارض ديابت است كه سبب تخريب اعصاب محيطي در دستهاو پاها مي شود و به شکل های حسی و حرکتی ، موضعی و اعصاب خودکار در بیماران بروز می کند .

بی حسی و کرختی یا عدم احساس درد و حرارت ، درد شدید و گرفتگی در اندامها ، از بین رفتن تعادل بدن ، درد در ناحیه رانها ، مشکلات شنوایی ، بی حسی یک طرفه صورت ، مشکلات گوارشی ، افت فشار خون وضعیتی و اختلال تعریق از عوارض و نشانه های این بیماری به شمار می رود .

به طور معمول افراد ديابتي ممكن است در هر زماني به نوروپاتي دچار شوند اما علامتهاي آشكارآن معمولاحدود 10 سال پس از تشخيص ديابت آشکار می شود و عوامل مختلفي درايجادنوروپاتي ديابتي موثرند كه ميتوان ازقندخون بالا و افزايش فشارخون درافرادديابتي نام برد.

تشخيص نوروپاتي بر پايه علامتهاومعاينه باليني و انجام روشهاي تشخيصي همچون نوارعصب انجام می گیرد . و بهترین روش برای پیشگیری از این بیماری کنترل بیماری دیابت ، نکشیدن سیگار و توجه به توصیه های پزشکی است .  /س


برچسب ها: نوروپاتی ، بیماری ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.