سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرچم آمريکا و اسرائيل براي نهمين روز به آتش کشيده شد/راه‌های اصلی منتهی به کابل بسته شد

تظاهرات گسترده عليه فيلم موهن در افغانستان، سوريه و ساير کشورهاي مسلمان با به آتش کشيدن پرچم آمريکا و اسرائيل ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه، موج جديد اعتراضات به ساخت فيلمي ضد اسلامي در آمريکا امروز چهارشنبه در افغانستان آغاز شد و حدود يکهزار معترض با حضور در خيابان هاي شرق اين کشور مسير اصلي منتهي به کابل را مسدود کردند.
معترضان که اغلب دانشجو بودند فرياد "مرگ بر آمريکا" و "مرگ بر دشمنان اسلام" سر مي دادند.
 در وقايع مرتبط با انتشار فيلم موهن و اهانت آميز به پيامبر اسلام ( ص ) تاکنون شمار زيادي کشته شده اند. 
در خونبارترين حمله اي که در ارتباط با انتشار اين فيلم در افغانستان روي داد دوازده تن روز سه شنبه جان خود را از دست دادند.
روز دوشنبه نيز نزديک به يکهزار نفر در اعتراض به انتشار اين فيلم که خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگيخته است با پليس کابل درگير شدند و رويارويي دانشجويان با پليس در شهر قندوز واقع در شمال افغانستان از جمله اين درگيريها بود.
مردم سوريه پرچمهاي آمريکا و رژيم صهيونيستي را در اعتراض به پخش فيلم موهن ضداسلامي آتش زدند.
از سوي ديگر به گزارش شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، مردم شهر حمص در تظاهرات خود فرياد مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل سردادند.
يک دختربچه سوري گفت:«درباره حضرت محمد (ص) خيلي اشتباه کرديد. اين را آويزه گوشتان قرار دهيد که ما همواره مي گوييم اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله. شيطان امروز جهان اسرائيل، آمريکا، قطر و عربستان هستند.»
يک شهروند سوري تصريح کرد:«ما در واقع شاهد توطئه آمريکا و اسرائيل عليه کشورهاي اسلامي هستيم. آمريکا و اسرائيل به پايان کار خود نزديک مي شوند و به همين علت به پخش اين فيلم هاي موهن متوسل مي شوند. »
يک زن سوري گفت:«ملائکه از اين فيلم موهن گريه کردند و عرش الهي به لرزه درآمد. ما به شيخ نشين هاي عربستان و قطر مي گوييم که چرا براي دفاع از حق سکوت کرده ايد؟ آنها در واقع شيطان کر هستند.»
مسيحيان سوري هم در کنار مسلمانان در اين تجمع شرکت کرده بودند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.