سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

کوله‌پشتی‌های دو بنده مناسب‌ترين وسيله حمل كتاب و دفتر دانش‌آموزان

انتخاب کوله‌پشتی‌های دو بنده را برای کیف مدارس دانش‌آموزان مناسب‌تر برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اگر از کوله‌پشتی‌های یک بند استفاده شود فشار مضاعفی به شانه‌ها وارد و متعاقب آن ستون‌فقرات به انحراف‌های جانبی دچار مي‌شود.

والدین کوله‌پشتی را برای فرزندان تهیه کنند که حتی‌المقدور بندهای آن اسفنج و یا ابردوزی باشد تا فشار فراواني به شانه‌هاي دانش‌آموز وارد نشود و سطح تماس نرمی ایجاد کند.

اما ويژگي‌‌هاي يك كوله‌پشتي خوب: بهتر است بند کوله‌پشتی پهن باشد تا فشار بر سطح مقطع بیشتری وارد شود. از طرف دیگر براي بسیاری از کیف‌ها با کمربندهای سینه‌ای و کمری مناسب‌تر آن است كه این کمربندها بسته شود تا بار شانه‌ها را به کمر منتقل کند.

اگر بند کوله‌پشتی بلند تنظیم شود مرکز ثقل بدن به سمت عقب جابجا و فشار زیادی به کمر وارد گودی کمر زیاد و متعاقب آن دردهای عضلانی زياد مي‌شود.

قرار گرفتن انتهای بالایی کوله‌پشتی در بخش بالای شانه‌ها سبب شده وزن بدن به جلو منتقل و کودک به گوژپشتی دچار شود.

وزن ایده‌آل کیف را بین پنج تا 10 درصد وزن بدن دانش‌آموز دانست و گفت: بهتر است وزن کیف حداکثر بیش از 10 تا 15 درصد وزن بدن دانش‌آموز نباشد.

بايد دانش‌آموزان از نگهداشتن کیف‌های شانه‌ای و دستی بر روی یک شانه و یا يك دست خودداری کنند، چون افتادگی شانه و انحراف جانبی ستون فقرات از عواقب آن است.

مناسب‌تر آن است از کیف‌هایی با جیب‌های زیادی استفاده شود تا دانش‌آموزان وسایل مورد نیاز را در جیب‌های مختلف آن قرار دهند و وسایل سنگین در بخشي از کیف نزدیک به بدن گذاشته شود.

پیشنهاد می‌شود اولیای مدرسه برنامه‌های درسی را طوری تنظیم کنند تا دانش‌آموزان ناگزير به حمل وسایل و کتاب‌های فراوان به مدرسه نباشند و با ايجاد فضا و نگهداري وسايل در مدرسه دانش‌آموزان از جابجايي بيش از اندازه خودداري كنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.