سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده مردم ملاير خبر داد

چرخ صنعت شهرستان ملاير نمي‌چرخد/ تعطيلي 70 درصد صنايع ملاير

نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه چرخ صنعتي اين شهرستان نمي‌چرخد، گفت: 70 درصد صنايع ملاير غير فعال شده‌اند.

علي نعمت چاردولي نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان‌اينکه آمار بيکاري جوانان شهرستان ملاير رتبه اول استان را دارد، گفت: با توجه به اينکه شهرستان ملاير يک شهر دانشگاهي است و دانشگاه‌هاي دولتي، آزاد، پيام نور، علمي- کاربردي و ... در آنجا وجود دارد اما متاسفانه بازار کار و اشتغال لازم وجود ندارد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه صنعت شهرستان ملاير دوران رکود خود را طي مي‌کند، افزود: با جرات مي‌توان گفت از صد در صد کارخانجات مستقر در اين حوزه انتخابيه تنها 30 درصد فعال هستند و 70 درصد مابقي با توجه به مشکلات خاص خود از جمله عدم بررسي توجيه اقتصادي در زمان راه اندازي و وجود مشکل نقدينگي نتوانسته‌اند به فعاليت ارائه دهند.

نماينده ملاير تصريح کرد: متاسفانه سرمايه‌هاي ملي کشور به دليل مشکل نقدينگي صنعت‌گران بر زمين افتاده و اين افراد توان تکميل کارخانجات خود را ندارند در صورتي که با حداقل‌ها مي‌توان 70 درصد تعطيلي کارخانجات صنعتي و توليدي را به 50 درصد رساند و زمينه اشتغال را ايجاد کرد.

عضو کميسيون عمران مجلس با اظهار تاسف نسبت به کمبود نقدينگي واحدهاي صنعتي ملاير گفت: متاسفانه بانک‌ها نيز واحدهاي صنعتي را براي پرداخت بدهي‌هاي خود تحت فشار مي‌گذارند و از واحدهاي صنعتي منطقه حمايت نمي‌کنند.

وي در ادامه با اشاره به نيمه‌فعال بودن کارخانه توليد سيم مفتولي در اين حوزه انتخابيه، اظهار داشت: اين کارخانه زماني بزرگترين و ممتازترين کارخانه سيم مفتولي، در خاورميانه بود که متاسفانه در حال‌حاضر تنها با 10 درصد توان خود کار مي‌کند و باقي قطعات کارخانه در حال پوسيدن و از بين رفتن است.

نماينده مردم ملاير همچنين ادامه داد:‌ کارخانه کاغذ لوح‌زرين حدود يک سال است که تعطيل شده و در گرو بانک قرار گرفته است.

عضو کميسيون عمران با اشاره به کاهش فعاليت کارخانه ذوب فلزات در ملاير تصريح کرد: کارخانه ذوب فلزات با ظرفيت 3 هزار نيروي کار، در حال حاضر با 200 نفر کارگر فعاليت مي‌کند.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت شهرک فولاد در ملاير اظهار داشت: اين کارخانه نيز کاملا تعطيل شده است، در حالي که مي‌تواند با 3 ميليارد نقدينگي به فعاليت خود ادامه دهد و با ايجاد اشتغال پايدار، توليد فولاد مورد نياز کشور را نيز مرتفع سازد.

نماينده مردم ملاير در ادامه نيز با اشاره به مشکلات آب و دامداري در حوزه انتخابيه خود گفت: در حال‌حاضر آب‌شرب 25 روستا با تانکر تامين مي‌شود، ضمن آنکه کشاورزان و دامداران ملاير نيز به دليل گراني نهادهاي دامي و کشاورزي اکثر دام‌هاي خود را فروخته‌اند و دامداري در اين منطقه به صفر رسيده است.

عضو کميسيون عمران با اشاره به برگزاري نشست‌هايي با معاون وزير صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: در اين جلسات گزارشي از وضعيت کارخانه‌هاي منطقه ارايه کرديم و يک سري مصوبات داشتيم که اميدواريم با اجرايي شدن آن حداقل قسمتي از مشکلات صنعت‌گران اين حوزه انتخابيه حل شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: صنایع ، ملایر ، بانک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.