سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه حمل و نقل هوشمند در کشور ایجاد می شود

همایش طرح ملی ایجاد سامانه حمل و نقل هوشمند در کشور و پیاده سازی یک سامانه حمل و نقل هوشمند با استفاده از آخرین دستاوردهای فناوری جهان در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید مهدی هاشمی تشکری رئیس پژوهشکده حمل و نقل در سیستم های هوشمند دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه سیستم های حمل و نقل هوشمند با بکار گیری اطلاعات، ارتباطات و تکنولوژی های کنترلی در جهت بهبود و اصلاح عملیات شبکه حمل و نقل عمل می کنند بیان داشت: این ابزار به کاربران و مسافران برای اتخاذ تصمیم بهتر و مناسب تر کمک کرده و وظیفه کلی سیستم های حمل و نقل هوشمند بهبود تصمیم گیری برای کنترل کننده های شبکه ی حمل و نقل و دیگر کاربران و در نتیجه بهبود کارکرد کلی سیستم حمل و نقل است.

هدف اصلی این سیستم ها را افزایش کارایی، نجات جان انسان ها و جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و انرژی عنوان کرد و گفت: این سامانه ها با ارائه اطلاع رسانی مناسب به مسافر و کمک به او برای بهبود مسیر یابی موجب پایین آمدن ترافیک و كاهش استهلاک خودرو و آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی در بیان هدف طرح ملی ایجاد سامانه حمل و نقل هوشمند در کشور تاکید کرد، ارائه طرح ملی مدیریت هوشمند یکپارچه و کنترل ترافیک در شبکه های حمل  و نقل شهری و جاده ای با قابلیت ارتقا و توسعه مهمترین هدف انجام این طرح ملی است.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل و سیستم های هوشمند دانشگاه صنعتی امیر کبیر تاثیر سیستم های حمل و نقل هوشمند بر شاخص های توسعه علم و فناوری را فراهم سازی زمینه برای انجام مطالعات بر سطح ملی عنوان کرد و بیان داشت: این زمینه ها شامل حمل و نقل ترافیک، مدیریت ایمنی و مدیریت بحران سیستم های کامپیوتری و نرم افزاری، سیستم های مخابراتی و الکترونیکی و مواردی از این قبیل است.

 وی خروجی های این طرح را در بعد های پژوهشی،فناوری و آموزشی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: این طرح از نظر توسعه پژوهش در زمینه سیستم های نوین داده کاوی کنترل ترافیک، بومی سازی و پیاده سازی سیستم های هوشمند حمل و نقلی، امکان تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهش محور، و کنترل دائمی جهت اصلاح رفتارهای خطر ساز رانندگی./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.