سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاسجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمريكا با سکوت در برابر موج اعتراضات به فيلم موهن خود را ناقض اصلي حقوق بشر معرفي کرد

يك كارشناس سياست خارجي گفت: آمريكا در مقابل سيل اعتراضات افکارعمومي نسبت به ساخت فيلم موهن پاسخي نداده و اين رفتاري غير قابل توجيه از سوي اين کشور بوده اما با اين عمل خود ثابت کرد ناقض حقوق بشر و آزادي بيان است.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ساخت فيلم موهن به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام، گفت: پشتيباني آمريكا از عوامل ساخت اين فيلم به معناي توهين به ديگر اديان هم بوده و اين نشانگر نقش مستقيم آمريکا در ساخت اين فيلم موهن است.

وي ادامه داد: سابقه غرب در توهين و زير پاگذاشتن ارزش‌هاي ديگر اديان، مانند اقدام موهن تري جونز در به آتش كشيدن قرآن کريم  و برخي اقدامات توهين آميز ديگر، نشان دهنده نقش بي چون و چراي آمريكا در اين عمل شنيع است.

لاسجردي با تاکيد بر اينکه آمريکا سردمدار چالش و جنگ تمدن ها است، افزود:  سياست هاي آمريکا نشانگر اين است که در فضاي تقابل اصرار جدي به چالش با ديگر فرهنگ ها و تمدن ها را دارد.

اين کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه آمريکا  براي چالش با اديان از هيچ اقدام وحشيانه اي فرو گذار نيست، تصريح کرد: بيش از يك دهه است كه آمريكا سعي دارد با بحث و فعاليت حول محور شرارت، جنگ و منازعه، آزادي بيان و دموکراسي دروغين، موضوع چالش خود با ديگر اديان را به افکار عمومي در جهان نشان دهد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: آمريكا در مقابل سيل اعتراضات افکارعمومي نسبت به ساخت فيلم موهن پاسخي نداده و اين رفتاري غير قابل توجيه از سوي اين کشور بوده و با اين عمل خود ثابت کرد ناقض حقوق بشر و آزادي بيان است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آمریکا ، فیلم ، موهن ، اعتراض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.