سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشرفت تئاتر ورامين نيازمند همكاري مسئولان است

كمبود فضاهاي ‌آموزشي در امر ترويج هنر و به تبع آن وجود ضعف در آگاهي عمومي از مشكلات مهم شهرستان ورامين است.

رسول حق شناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت تئاتر شهرستان ورامين گفت: ورامين از پيشينه اي بسيار طولاني در مباحث اجتماعي و فرهنگي برخوردار است و در زمينه هنر نمايشي از سالها قبل از  انقلاب فعال بوده است و حتي در زمينه هاي اجتماعات فرهنگي هنري و همايش ها و نمايش ها و جشنواره ها نيز پيش قدم بوده است.
وي ادامه داد: ورامين داراي پتانسيل بزرگي از هنرمندان اصلي و بين المللي فعال است به طور مثال در سال 1390 با 28 اثر توليدي در سطح ملي و بين المللي، رتبه نخست استان را در زمينه توليد اثر كسب كرد.
حق شناس خاطرنشان كرد: امسال هم با هفت اثر در بخش نمايش پنج اثر در بخش نمايشنامه نويسي حضور خوبي در جشنواره ها نشان داده است.
اين كارگردان و نويسنده در خصوص مشكلات تئاتر شهرستان گفت: هميشه در جمع هاي فعال مشكلات و آسيب هاي خاصي به وجود مي‌آيد كه ورامين هم با  اين آسيب ها و مشكلات روبرو است.
وي يكي از مشكلات تئاتر شهرستان را عدم آموزش تخصصي و عدم آگاهي عمومي در خصوص هنر نمايشي دانست و تاكيد كرد: مهمترين آسيب موجود عدم همكاري و همدلي نهادهاي شهرستان در خصوص نمايش است.
وي ادامه داد: نهادهاي فرهنگي و خدماتي براي فرهنگسازي به سراغ جامعه هنري نمي آيند و اين باعث عدم فرهنگسازي صحيح است براي مثال در سال 89 در خصوص مسئله شركتهاي هرمي اثري توليد شد با نام يك بشقاب گوشت آدم كه معاونت اجتماعي نيروي انتظامي روي خوشي به آن نشان نداد.
حق شناس در آخر گفت: ورامين با وجود پتانسيل بالا دچار آفت ضعف مديريتي شده كه اميد است اين مشكل حل شود./ي2

برچسب ها: تئاتر ، ورامین ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.