سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

زائران جمکران، قدر حضور در این مکان را بدانند

امام جمعه تهران بر لزوم قدر شماری حضور زائران جمکران در این مکان مقدس، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت استثنایی ماه ذیقعده و ذیحجه گفت: کسی که این روزها را چله نشینی عملی کرده و دست و زبان چشم و گوش خود را بر حرام ببندد، به طور قطع، مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار می‎گیرد.
وی گفت: در طول تاریخ تشیع، علما، بزرگان و مراجع بسیاری عاشقانه به آستانه این بانوی بزرگ اسلام در قم، روی آورده اند که داستان تشرف این علما، بسیار شنیدنی است؛ زیارت قبر شریف ایشان در قم به حدی اجر و پاداش دارد که ثواب زیارت با معرفت آن را وجوب رهایی از آتش دوزخ ذکر کرده اند.
وی گفت: یکی از مسایل بسیار مهم در ادعیه، مکان دعاست که شریف ترین مکان برای دعا، بیت الله الحرام، مسجد النبی، مساجد و زیارتگاه‎های بزرگان دین است؛ یکی از بهترین مکان‎ها برای زیارت، عبادت و طلب مغفرت، مسجد مقدس جمکران است که زائران آن باید قدر و منزلت خود را به سبب حضور در این مکان، بدانند.
صدیقی خاطرنشان کرد: امام زمان(عج)، در ایامی که به عمه خویش حضرت فاطمه معصومه(س)، متوسل هستند بر زائران این مسجد شریف، نگاهی خاص دارند و خود ایشان، این مکان را شعبه ای از کعبه عنوان کرده اند؛ پس هر کسی که به این مسجد شریف می‎آید می‎بایست در اولین دعا، فرج حضرت را خواسته و برای آمرزش خود و جامعه، دعا کند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.