سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

توسعه طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی در استان چهارمحال و بختیاری

مرحله نخست طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی دراستان چهارمحال و بختیاری با موفقیت پایان یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت : اجرای این طرح در مرحله نخست سبب تغییر نگاه دستگاههای دولتی و عامه مردم در حفاظت و بهره برداری از محیط زیست، بهره برداری پایدار در کنار حفاظت از محیط زیست، توجه به نقش جوامع محلی در برنامه ریزی و اجرای برنامه های حفاظتی شد.
یوسف پور افزود: طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی از سال1386 در استانهای چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، در محدوده ای دو و نیم میلیون هکتار با تمرکز بردو روستا به صورت آزمایشی در هر استان آغاز شد.
معاون برنامه ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری هم از گسترش محدوده پایلوت طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی در استان به سطحی معادل 130 هزار هکتار خبر داد.
حمیدرضا فروزنده افزود: این محدوده در مرحله قبلی پنج هزار هکتار بود
به گفته وي؛ بهره برداری پایدار از منابع و مدیریت نظام مند تنوع زیستی از جمله راهبردهای ملی حفاظت از تنوع زیستی منطقه زاگرس است.
فروزنده بااشاره به اجرای مدیریت پایلوت تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده بخشهای ناغان و بلداجی ، در دو شهرستان کیار و بروجن، افزود: انتخاب منطقه حفاظت شده سبزکوه برای محدوده جدید طرح تنوع زیستی زاگرس در شش شاخص مدیریتی و شش شاخص اکولوژیکی انجام شده است./س
برچسب ها: تنوع ، زیستی ، زاگرس ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.