سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخراج يازده هزار کارمند شرکت هواپيمايي آمريکن ايرلاينز

اخراج گسترده در اين شرکت در راستاي اجراي طرح بازسازي ساختار اين شرکت بعد از ورشکستگي سال گذشته آن است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، شرکت هواپيمايي آمريکن ايرلاينز روز سه شنبه اعلام کرد که براي بيش از يازده هزار کارمند اين شرکت اخطاريه اخراج فرستاده است هرچند در نهايت حدود چهار هزار و چهارصد نفر از اين شرکت اخراج خواهند شد.
بنا بر اعلام اين شرکت، اخطاريه هاي فوق براي مکانيک ها و کارگران مستقر بر روي زمين فرستاده شده است.
"بروس هيکس "، سخنگوي اين شرکت اعلام کرد که 40 درصد از دريافت کنندگان اخطارهاي مزبور از اين شرکت اخراج خواهند شد.
بر اساس قانون فدرال، اين شرکت لازم است که براي کليه کساني که احتمال دارد شغل خود را در اثر طرح بازسازي ساختار اين شرکت از دست بدهند اخطاريه اخراج ارسال نمايد.
با اين حال، شرکت هواپيمايي آمريکا در ماه فوريه اعلام کرده بود که قصد دارد چهارده هزار شغل را از ساختار اين شرکت حذف کند که سيزده هزار مورد آن مربوط به اعضاي اتحاديه هاي کارگري است.
شرکت هواپيمايي آمريکا براي جلب رضايت خاطر کارمندان اين شرکت اعلام کرده که حاضر است به داوطلبان پاداش اخراج بدهد. در نتيجه، تاکنون هشتصد مهماندار و هشتصد کارگر مستقر بر روي زمين حاضر شده اند با گرفتن پاداش مربوطه اين شرکت را  ترک کنند.
با اين حال، رهبر اتحاديه خلبانان آمريکا با محکوم کردن اقدام شرکت هواپيمايي آمريکن ايرلاينز گفته است که اين شرکت با استفاده از بحث ورشکستگي از کارمندان خود باج گيري مي کند. کيت ويلسون قائم مقام انجمن خلبانان در آمريکا اعلام کرد که اين هفته با مقامات دولت و کنگره آمريکا درباره بحران پيش آمده مذاکره خواهد کرد.
اين اتحاديه همچنين از مقامات فدرال درخواست کرده است که مجوز اعتصاب خلبانان را صادر کند، ‌اما تاکنون با اين درخواست مخالفت شده است. با اين حال، خلبانان اين شرکت بحران زده خود درباره اعتصاب راي گيري کرده اند که در نتيجه مسوولان اين شرکت مجبور شده اند براي تضمين عدم لغو پرواز، تعداد پروازهاي ماه سپتامبر و اکتبر آينده را تا دو درصد کاهش دهند.
شرکت آمريکن ايرلاينز در ماه نوامبر گذشته اعلام ورشکستگي کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.