سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عظمت اسلام در موزه "لوور" به نمایش در می‌آید

در زمانی که دولتهای غربی برای اسلام ستیزی با یکدیگر رقابت دارند، تلاش های عده ای از مسلمانان و فرهنگ دوستان فرانسوی باعث شده است بزودی موزه مشهور " لوور" فرانسه با حضور ریس جمهور این کشور اقدام به رونمایی از یک مجموعه اثر هنری اسلامی کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، موزه مشهور " لوور" فرانسه با حضور ریس جمهور این کشور اقدام به رونمایی از یک مجموعه اثر هنری اسلامی کند.

مدیر بخش هنر اسلامی موزه لوور در مورد این حرکت می گوید: متاسفانه امروزه چهره دین اسلام به وسیله عده ای تندرو خدشه دار شده است و بسیاری از مردم دنیا تصور صحیحی از اسلام ندارند.

وی می افزاید: ما سعی داریم تا با نشان دادن این آثار هنری چهره واقعی و عظمت اسلام را به مردم جهان نشان دهیم. ما قصد داریم کل تمدن اسلامی با تمام وجوه آن را به نمایش دربیاوریم. عده ای تصور می کنند که دین اسلام تنها در مذهب خلاصه شده است و ما قصد داریم تا غلط بودن بودن این تصور را ثابت کنیم.

این مجموعه شامل 3000 قطعه کار هنری است که قدمت آنها از قرن هفتم تا نوزدهم میلادی است. این نمایشگاه که در فضایی به مساحت 3 هزار متر مربع و دو طبقه به شکل یک منحنی از جنس شیشه در درون موزه احداث شده است با میله های فلزی طلاکاری شده زینت داده شده است.

در این مجموعه آثاری از هندوستان، ایران، سوریه، مصر و همچنین تمدن قدیم " آندلوس" در اسپانیای امروزی جمع آوری شده است.

" سوفی ماکاریو " مسئول هنر اسلامی موزه می گوید: این مجموعه نشان دهنده ترکیب دیدنی هنر اسلامی با فرهنگهای سنتی مردم در بخش های مختلف سرزمین های اسلامی است. حتی می توان رگه هایی از تاثیر هنر مردم غیر مسلمانی که در این سرزمین ها با مسلمانان زندگی می کردند را مشاهده کرد. ما امیدوار هستیم که با راه اندازی این مجموع بتوانیم چهره واقعی دین اسلام را به مردم جهان نشان دهیم.

لازم به ذکر است که بخشی زیادی از هزینه 100 میلیون یورویی ساخت این مجموعه توسط تعدادی از مسلمانان پرداخته شده است.


برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، موزه ، لوور ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.